Het nieuwe Nederlandse bedrijf Convere helpt met trade marketing bedrijven die aan de behoefte van consumenten, leveranciers en retailers voldoet. De eerste partnerhips zijn reeds opgetekend.
Convere staat voor consumer, vendor en retail. Het bedrijf bundelt sales- en marketingervaring in distributie van telecom-, IT- en CE-producten – voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers – met ervaring in het creëren van vraag door middel van onder andere bundelen, POS-materiaal, advertising, selling-up acties en incentives. De focus van Convere zal liggen op trade marketing in het Europese distributiekanaal, te beginnen met Benelux en Iberia. Convere is opgericht door Léon Bosch en Stefan Filarski. Bosch heeft 15 jaar ervaring in sales en marketing bij distributeurs, retailers en fabrikanten, met name in de mobiele en consumentenelektronicamarkt. Tot en met januari 2008 was Bosch directeur van Mobile Communication Company (MCC) Spanje. Bosch: "We hebben al de eerste partnerships opgetekend. We werken met TomTom, Medion en LG Telecom. We leveren samen met hen trade marketing diensten om zo effectiever in het kanaal te werken en meer vraag te creëren."