Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Microsoft koopt online-adverteerder

04 november 1998 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Microsoft wil naar verluidt 250 miljoen dollar in aandelen neertellen voor de overname van online-adverteerder Link Exchange. Dit bedrijf verzorgt de plaatsing van advertenties op ongeveer 400.000 websites.

Het werkt op basis van een overeenkomst waarbij bedrijven hun producten en diensten gratis mogen aanprijzen mits zij advertenties van anderen op hun eigen site plaatsen.
Door deze overname krijgt de softwarefirma informatie over gebruikers van het online-adverteerdersnetwerk en de mogelijk om eigen producten en diensten onder de aandacht te brengen. "Het voordeel voor deze aankoop is het bereik van een publiek", zegt analist Evan Neufeld van onderzoeksbureau Jupiter Communications. Hij noemt het een typisch voorbeeld van de Microsoft-handelswijze: het spenderen van bakken met geld om te krijgen wat ze willen.
Gedurende het afgelopen jaar heeft het softwarebedrijf zijn Internet-bezigheden aanzienlijk opgevoerd. Zo lanceerde en kocht Microsoft een aantal web-diensten, zoals Sidewalk en Hotmail. Deze zijn samengevoegd met bestaande commercie- en informatiesites als auto-dealer Carpoint, makelaardij Home Advisor en reisdienst Expedia. In juli maakte Microsoft bekend dat het al zijn web-initiatieven verenigt onder zijn MSN Internet-poort om meer advertentiebereik te kunnen bieden. Link Exchange zal hier ook onder vallen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Microsoft pareert Google met online-diensten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs