Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Uitbesteden: mensen maken het verschil

04 december 2007 - 19:46ChannelWerkplek & Beheer
Redactie Computable
Redactie Computable

Bij welke bakker je het lekkerste brood kunt kopen, is makkelijk te achterhalen. In welk ziekenhuis je je het beste aan je been kunt laten opereren, is moeilijker te bepalen. Hetzelfde geldt voor managed services. Het kiezen van een geschikte ict-dienstverlener is een lastige klus, zo wijst de praktijk uit. Outsourcing brengt vaak niet wat ervan verwacht wordt. Daarom: bezint eer ge begint en houdt vooral de menselijke factor in het oog. Want mensen maken uiteindelijk het verschil.

Steeds meer organisaties overwegen het beheer van hun ict-infrastructuren, datacentra en applicaties uit te besteden aan een professionele dienstverlener. Niet alleen om de kwaliteit van hun ict te verbeteren en de kosten ervan te verlagen, maar ook om zich te kunnen concentreren op hun core business. Grote vraag daarbij is: hoe kies je een dienstverlener die past bij je organisatie en beantwoordt aan je verwachtingen? Immers, een juiste keuze kan je behalve geld ook ellende besparen. Dat valt nog niet mee.

Veel ict-dienstverleners maken zich er met een jantje-van-leiden van af. Zij denken dat als ze zich maar focussen op de ‘harde’ SLA’s het succes vanzelf volgt. Ten onrechte. Succes wordt hoofdzakelijk bepaald door ‘softe’ factoren, zoals inlevings- en communicatievermogen. Tevredenheidsscores zijn belangrijker dan SLA-scores. En tevredenheid verdient een dienstverlener bovenal door een echte partner te zijn. Iemand die luistert, begrijpt, meedenkt, helpt, adviseert en prikkelt. Dát is de sleutel tot succes.

Maar hoe vind je zo’n partner? Mijn advies: ga eens praten met klanten van leveranciers en sla er wat recente onderzoeken naar klanttevredenheid op na. Want tevredenheid is de beste graadmeter. Om die te creëren, heb je mensen nodig. Betrokken mensen met kennis van zaken. Zoek dus een leverancier die als goede werkgever te boek staat. Een werkgever die zijn eigen mensen en klanten of partners koestert en ze de kans geeft zich te ontplooien. Dat voorkomt dat talent vertrekt en kennis weglekt. En dáár moet je het toch van hebben.

Willem-Jan van der Mee
Account Director DMS bij Fujitsu

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Staat Digitale Connectiviteit Bouw- en Installatiebranche

    Connectiviteit is de kern van veel processen en van strategisch belang voor de toekomst. Waar sta jij?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Teamvalue

    Partnerartikel
    Cloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een...

    Azure biedt organisaties schaalbaarheid, flexibiliteit en toegang tot een breed scala aan diensten. Toch zien veel organisaties hun kosten ongemerkt...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Data & AI

    Van uitvoerder naar regisseur: hoe ai werk en talent samenbrengt

    Cloud & Infrastructuur

    Zo voorkom je te grote afhankelijkheid van cloudleveranciers

    Klantcontact met ai
    Data & AI

    Technologie (ook ai) is geen doel, wat telt is wat je er mee doet 

    Linux
    Werkplek & Beheer

    Linux groeit gestaag op de business-pc

    Werkplek & Beheer

    Digitale weerbaarheid vereist verschuiving van reactief naar proactief

    Freelancer
    Carrière

    Zzp’er in de it flirt met dienstverband

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs