Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Tijd voor evolutie?

23 november 2007 - 11:05ActueelGovernance & PrivacySAP
Redactie Computable
Redactie Computable

Het kenmerk van evolutie is dat het niet van vandaag op morgen gebeurt. Toch merk je dat de heden ten dage beschikbare technologie een trendbreuk lijkt te maken met het verleden. Vroeger bestonden de winkel en de kassa, of het distributiecentrum en de inkoop, als eilanden naast elkaar. Nu zien we meer en meer een geïntegreerde keten, startend vanuit en eindigend bij de ‘point of sale’. Menig retailer is in staat om deze keten optimaal logistiek in te richten en het juiste product, op het juiste moment, op de juiste plaats te hebben.

Mede hierdoor beschikt de retailer inmiddels ook over bakken vol met data over consument- en aankoopgedrag. En is ook de technologie al beschikbaar om daar de volgende stap mee te zetten. Dus waarom zou men daar niet meer mee doen?

Wie ergert zich niet aan het feit dat onze brievenbussen nog steeds worden gebombardeerd met papieren spam? Onder de noemer ‘one-size-fits-all’ wordt iedereen over dezelfde spreekwoordelijke kam geschoren.

Waarom behandelen we de consument niet als individu? Net als voor de retailers geldt ook voor de consument: de juiste aanbieding op het juiste moment via het juiste medium. Met als resultaat: minder kosten aan de campagnekant en een grotere kans op succes, tegen betere marges op je product.

Misschien niet nu, misschien niet morgen, maar eens komt de dag dat de ‘connected consumer’ en ‘personalized offers’ tot de dagelijkse praktijk behoren. Continu communiceren met de consument gebeurt dan buiten de winkel maar zeker ook tijdens het winkelen. Techniek maakt het nu al mogelijk om dankzij de bekende klantinformatie op zorgvuldig gekozen locaties in de winkel op lcd-schermen spotjes te draaien of aanbiedingen te sturen naar online winkelwagens of mobiele communicatie apparaten.

De mogelijkheden om de juiste informatie op het juiste moment bij de juiste klant te krijgen, nemen alsmaar toe. De toekomst is rooskleurig. Of misschien wel lelie-kleurig, of paars, afhankelijk van de wensen van de klant!

Jan Theodoor Wiltschek
Industry Principal Trade Industries bij SAP Nederland

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Ransomware data opslag
    AchtergrondSecurity & Awareness

    Ransomware in de zorg, hoe gaat Eurofins om met Nederlandse data?

    Jacob Spoelstra blazen vermoeiend
    ChannelGovernance & Privacy

    Spoelstra Spreekt: Even niet

    ai
    ActueelData & AI

    Kort: Adviesraad voor NDS, contractbreuk VMware, ook Cloudflare gehackt (en meer)

    Google Big Tech
    ActueelGovernance & Privacy

    Google hoeft Chrome niet te verkopen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP investeert miljarden in digitale soevereiniteit EU

    veilig security
    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: Liever veilig dan goedkoop, Trump boos op Big Tech, onkraakbare quantumversleuteling (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs