Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Mobiel bankieren niet populair

13 november 2007 - 07:47ActueelCloud & Infrastructuur

Bankklanten maken graag gebruik van het internet, maar prefereren persoonlijk contact in het bankfiliaal boven afstandelijke mobiele banddiensten. Dat is de uitkomst van een onderzoek van het IT bedrijf Fujitsu Services naar 2.500 Europese klanten met retailbanken.

65 procent van de respondenten geeft weliswaar aan een voorkeur te hebben voor online diensten, maar zeker 53 vindt ook persoonlijk contact in het bankfiliaal belangrijk. Minder hoog scoort telefonisch contact met het call center. Mobiele diensten (SMS) sluiten de rij met vijf procent.

Bankklanten willen een geïntegreerde ervaring. Banken zouden dus meer aandacht moeten besteden aan de integratie van diensten.

Het door TNS uitgevoerde onderzoek (met deelonderzoeken in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Spanje en Zweden), laat ook zien dat geautomatiseerde diensten die eenvoudig in het gebruik zijn, hoger gewaardeerd worden dan beveiliging. Slechts achttien procent vindt beveiliging belangrijk, blijkbaar omdat men ervan uitgaat dat dat wel in orde is bij een bank.

Volgens Fujitsu hebben de bankiers zelf heel andere gedachten over wat klanten belangrijk vinden. Zij denken dat het productaanbod respectievelijk het aantal producten dat de klant bij één aanbieder afneemt de belangrijkste reden is voor de loyaliteit van hun klanten. De klanten denken daar juist heel anders over: het productaanbod scoorde het laagst in termen van prioriteit, evenals reputatie en verstrekking van productinformatie.

Uit het onderzoek bleek ook dat leeftijd, geslacht en inkomen geen enkele rol spelen bij de opvatting van de klant. Het profiel van het aankoopproces bij de leeftijdsgroep 18-25 en 50-plussers is nagenoeg identiek. Daarbij is persoonlijk advies vooral in de beslisfase gewenst. Bij de 50-plussers is de kans groter dat zij helemaal geen advies nodig hebben. Ook ten aanzien van loyaliteit maken leeftijd en inkomen geen verschil uit.

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Digital twin
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Digital twins beloven revolutie in netwerkbeheer en cybersecurity

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Weer Red Hat Award voor Vijfhart, ruim 500 miljoen voor vervolgfonds Main (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Zo krijgt de overheid meer grip op clouddiensten

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Over de flexibiliteit van de cloud en de kracht van ai

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Salesforce koopt alsnog Informatica, datacenters openen deuren voor publiek (en meer)

    Communities of practices
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Overheid, practice what you preach!

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Marco Gouw - Country Manager Veridas

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Geverifieerd, Echt en Betrouwbaar: Waa...

    Door Marco Gouw, Country Manager DACH & BENELUX bij Veridas Digitale transformatie heeft het makkelijker dan ooit gemaakt om een...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs