Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

KPN maakt apart bedrijf van Telecommerce

30 juli 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Manuela Fun
Manuela Fun

KPN brengt met ingang van 1 oktober 2000 het grootste deel van de Internet-, media- en callcenter-activiteiten van Telecommerce onder in een aparte BV.

De nieuwe organisatie, Telecommerce genaamd, wordt een volledige dochteronderneming van KPN. Doel van de koninklijke onderneming is de organisatie doorzichtiger te maken voor de markt en de aandeelhouders. "Aandeelhouders verkrijgen zo heldere informatie betreffende de financiële marktwaarde van het bedrijf", zegt Michel Hueber, persvoorlichter van KPN Telecom.
Daarnaast geeft deze stap het onderdeel de nodige flexibiliteit om snel te kunnen inspelen op mogelijke toekomstige ontwikkelingen. "We willen sterk groeien in het Internet-segment, in zowel klanten als het aantal landen waar we zijn vertegenwoordigd. Als zulke ontwikkelingen zich voordoen zijn we in juridisch opzicht alvast voorbereid. Plannen voor een beursgang zijn er nog niet. Ons motto is dat we eerst wat vlees op de botten moeten krijgen voordat we zo’n stap nemen. Eerst moeten we het aantal klanten en de hoeveelheid inhoud vergroten", aldus Hueber.
De activiteiten en deelnemingen die in KPN Telecommerce worden ondergebracht omvatten onder andere: Internetservice provisioning (Het Net, Planet Internet, Xs4all, HCCnet en Planet België), callcenters en media-activiteiten (0800-0900 nummers, gidsen en Financewebtv).
KPN Telecommerce heeft naast een groot aantal zakelijke afnemers ruim 1,5 miljoen Internet-klanten. Voor de divisie Telecommerce, die voor een groot deel in de nieuwe BV opgaat, werd over 1999 een omzet van 1.342 miljard gulden en een Ebitda (het inkomen uit bedrijfsactiviteiten voor afschrijving en amortisatie) van 89 miljoen gemeld.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelOverheid

    Tweede Kamer wil snelle behandeling Nederlandse Digitaliseringsstrategie

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Kort: Mollie komt met betaalterminal Tap, Orange Quantum Systems schaalt quantumtesten op (en meer)

    Digitale overheid
    ActueelOverheid

    Nederland scoort in EU bovengemiddeld bij digitale overheidsdiensten

    ActueelData & AI

    Handelsoorlog zet druk op technologiesector, maar biedt ook kansen

    OpinieSoftware & Development

    Softwareontwikkeling: tijdperk van óf kopen óf bouwen is voorbij

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs