Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Goede service, daar merk je niets van

19 oktober 2007 - 09:11ChannelGovernance & PrivacyXerox
Redactie Computable
Redactie Computable

Wat is service? Dat is een dienst verlenen waarvan de ontvangende partij pas wat merkt als die dienstverlening wegvalt. Goede service betekent dat deze naadloos aansluit bij wat de klant nodig heeft. U denkt toch ook pas na over uw stroomleverancier wanneer opeens de verlichting uitgaat?

Steeds vaker bieden partijen servicecontracten aan voor apparatuur. Dit is een markt die nog steeds groeit, ook al is er veel kritiek op deze aanpak. Criticasters claimen dat de klant te veel betaalt, dat hij betaalt voor dingen die hij niet nodig heeft of dat veel meer toner in rekening wordt gebracht dan eigenlijk gebruikt wordt. Dat zijn vaak ongefundeerde claims.

Een servicecontract is meer dan een goedkope vorm van financiering. Bij zo'n contract hoort namelijk dienstverlening, en waarom zou een onderneming behoefte hebben aan die dienstverlening? Simpel, omdat voor een organisatie ‘continuïteit' het allerbelangrijkste is. Op basis van servicecontracten staat een heel team gereed om de klant te helpen de apparatuur optimaal in te zetten. De focus van dat team is de continuïteit van het bedrijfsproces: wat er ook gebeurt, de printer, copier of mfp moet het altijd doen.

Ook resellers bieden steeds vaker onder hun eigen naam servicecontracten aan. Een goede ontwikkeling, want niemand koopt een mfp of een printer. Mensen willen een printje maken of een kopie en dat liefst tegen zo laag mogelijke kosten. Sterker nog, steeds vaker wordt een servicecontract een ‘click'-oplossing. Wat dat nu weer is? Organisaties willen hun servicecontracten zo geregeld hebben dat ze werkelijk per print of per kopie betalen. Met de technologie die vandaag de dag beschikbaar is, kan dat ook. Deze apparatuur biedt de registratiemogelijkheden om dat transparant te doen.

Bij dergelijke servicecontracten kan uiteindelijk de total cost of ownership (tco) wel eens verrassend laag zijn. Zeker als in ogenschouw wordt genomen dat de continuïteit is gewaarborgd, en dat zou moeten gebeuren met service die zo naadloos aansluit bij de wensen en behoeften van de klant dat hij er niets van merkt. Tot er iets misgaat, maar als die klant nu maar met u en ons zaken doet, kan dat toch niet gebeuren…?

Michael Ching
Business manager Office Services & Solutions Xerox Nederland

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Ransomware data opslag
    AchtergrondSecurity & Awareness

    Ransomware in de zorg, hoe gaat Eurofins om met Nederlandse data?

    Jacob Spoelstra blazen vermoeiend
    ChannelGovernance & Privacy

    Spoelstra Spreekt: Even niet

    ai
    ActueelData & AI

    Kort: Adviesraad voor NDS, contractbreuk VMware, ook Cloudflare gehackt (en meer)

    Google Big Tech
    ActueelGovernance & Privacy

    Google hoeft Chrome niet te verkopen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP investeert miljarden in digitale soevereiniteit EU

    veilig security
    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: Liever veilig dan goedkoop, Trump boos op Big Tech, onkraakbare quantumversleuteling (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs