Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nieuw tolsysteem Westerscheldetunnel in de maak

15 oktober 2007 - 10:36ActueelCloud & Infrastructuur
Rik Sanders
Rik Sanders

De N.V. Westerscheldetunnel en Movenience laten een nieuw tolsysteem ontwikkelen. Technolution richt hiervoor de back- en frontoffice in voor de passages bij de Westerscheldetunnel. De bouw vooor het systeem voor de financiële afwikkeling van alle transacties van ’t-tag abonnees’ is gegund aan LogicaCMG.

Partner Movenience is een joint venture van de N.V. Westerscheldetunnel, de Portugese tolexploitant Brisa en het Nederlandse NedMobiel. Zij willen in de tweede helft van 2008 een nieuw tolsysteem introduceren voor het verwerken van autogebonden betalingstransacties met de t-tag. Dit is een apparaatje dat achter de voorruit geplaatst dient te worden. Hiermee is het mogelijk zonder te stoppen iedere tolpoort te passeren. Bij elke passage wordt het verschuldigde tolbedrag – minus de abonnementskorting – automatisch van het bij de Westerscheldetunnel uitstaande passagetegoed afgeboekt. Movenience verwacht dat de t-tag ook voor andere doeleinden kan worden gebruikt, zoals parkeren in Zeeland.   

Nieuw tolplatform

In het kader van de oplevering van dit nieuwe systeem voor tolheffing hebben de N.V. Westerscheldetunnel en Movenience twee it-partners aangetrokken. Technolution zal de nieuwe back- en frontoffice realiseren, terwijl LogicaCMG een transactie- en informatieverwerkingssysteem realiseert op basis van software van Microsoft Dynamics. Daarnaast is de automatiseerder voor een periode van 4 tot 6 jaar verantwoordelijk voor het onderhoud van dat systeem.

Meer over

AanbestedingFrontoffice

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuw glasvezelnetwerk in Westerscheldetunnel

    ActueelSoftware & Development

    ICT Automatisering levert software Botlekbrug

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    Technolution vervangt Logica bij CRM toltunnel

    3 reacties op “Nieuw tolsysteem Westerscheldetunnel in de maak”

    1. Herman schreef:
      15 oktober 2007 om 11:09

      Klinkt goed en gemakkelijk voor de abonnees. Na die 4 tot 6 jaar kan het misschien geintegreerd worden met het nieuwe systeem voor de kilometerheffing…

      Login om te reageren
    2. Piet Barendse schreef:
      15 oktober 2007 om 13:47

      En wederom wordt er geen rekening gehouden met motoren… Die kastjes zijn leuk, maar onmogelijk op de motor te plaatsen. Niet alleen betalen motoren ondanks eerder gedane beloften gewoon het maximum tarief, maar ook worden ze op deze manier verplicht elke keer af te rekenen bij de slagboom. Dit is erg tijdrovend (wel eens met handschoenen aan geprobeerd geld uit je portemonnee te halen?) maar ook nog eens gevaarlijk omdat al meerdere motorrijders door de slagboom van hun motor geknikkerd zijn. Maar ja, motoren zijn maar een kleine, en dus totaal oninteressante doelgroep 🙁

      Login om te reageren
    3. Rob schreef:
      17 oktober 2007 om 07:42

      @Piet Barendse

      Weleens gedacht aan zo`n zuignap???? Ik heb jaren met t-tag in de auto gereden en is idd erg makkelijk, maar om nu te zeggen dat het op de motor niet kan is beetje onzin lijkt me, er zijn al zoveel producten voor de motor die je kan bevestigen met een zuignap. En voor de t-tag is er ook makkelijk een oplossing voor te vinden als je zelf beetje creatief bent.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs