Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Target: uw huidige klant

04 oktober 2007 - 10:02ActueelGovernance & PrivacyDigacom
Redactie Computable
Redactie Computable

Managed services. Dat begrip zult u ongetwijfeld kennen. Maar wat zijn het precies? Iedereen in de it geeft er zo zijn eigen invulling aan. En buiten de ict is het begrip natuurlijk ook bekend, kijk voor de aardigheid maar eens naar de beschrijving op Wikipedia. Dat er zoveel verschillende opvattingen zijn wil niet zeggen dat er geen gemeenschappelijke noemer is. Het gaat uiteindelijk om beheerdiensten. Diensten dus die de zorg voor het beheer van de klant overnemen. Als we kijken naar de ict gaat het bijvoorbeeld om diensten voor opslagbeheer tot voice-over-IP en van beheer van complete infrastructuren tot het verzorgen van unified communications. ‘Managed services’ zijn interessant voor it-leveranciers. Er kunnen immers hoogwaardige activiteiten worden verricht, met bijbehorende marges.

Maar vanuit de klant bezien gaat het gewoon om uitbesteden. Ondanks dat uitbesteden – of 'outsourcing' in ons jargon – een belangrijke trend lijkt, zijn lang niet alle bedrijven er klaar voor. Zo zijn veel it-managers of cto's niet snel geneigd tot uitbesteden van 'hun' ict. Ze zien het nogal eens als broodroof. Daar komt nog bij dat it'ers het vaak uitdagend vinden om nieuwe technologie binnen te halen. Die mag je leveren, maar met een voorstel om het beheer ervan uit te besteden maakt een ict-manager zich niet altijd even populair bij zijn team.

De kern van de zaak is het duidelijk maken van de toegevoegde waarde. Die waarde zal vooral te vinden zijn op het gebied van de business, denk aan een kleinere it-afdeling, concentreren op kernactiviteiten en geen investeringen in het opbouwen en bijhouden van expertise. Kortom, zaken die met name de algemeen directeur en de financieel directeur zouden moeten aanspreken. Het is dus zaak om met hen in gesprek te komen over uitbesteding. En dan speelt er nog iets: vertrouwen. Wie essentiële zaken overweegt uit te besteden, wil er natuurlijk graag zeker van zijn dat alles in goede handen komt.

Als het goed is hééft u dat vertrouwen, namelijk bij uw huidige klanten. En die klanten zouden dus ook de belangrijkste target moeten zijn voor (verdere) uitbesteding. Pardon: managed services.

Jasper van 't Wout
Directeur bij Digacom

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Ransomware data opslag
    AchtergrondSecurity & Awareness

    Ransomware in de zorg, hoe gaat Eurofins om met Nederlandse data?

    Jacob Spoelstra blazen vermoeiend
    ChannelGovernance & Privacy

    Spoelstra Spreekt: Even niet

    ai
    ActueelData & AI

    Kort: Adviesraad voor NDS, contractbreuk VMware, ook Cloudflare gehackt (en meer)

    Google Big Tech
    ActueelGovernance & Privacy

    Google hoeft Chrome niet te verkopen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP investeert miljarden in digitale soevereiniteit EU

    veilig security
    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: Liever veilig dan goedkoop, Trump boos op Big Tech, onkraakbare quantumversleuteling (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs