Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Meer mobiel, maar minder bereikbaar

07 augustus 2006 - 08:58ChannelCloud & InfrastructuurGN
Redactie Computable
Redactie Computable

Onlangs kon u in CRN lezen dat er in onze branche hard gesleuteld wordt aan de technische infrastructuur, om deze zo in te richten dat optimale bereikbaarheid altijd gegarandeerd is. Het bedrijfsleven omarmt massaal VoIP, er is geen buitendienst meer paraat zonder tenminste een Blackberry op zak en geen enkel zichzelf respecterend bedrijf zet klantencontact onderaan de agenda. Zelfs overheidsinstellingen investeren veel om bereikbaarheid te garanderen. Partijen als Microsoft, Cisco en Avaya presenteren aan de lopende band oplossingen die ervoor zorgen dat bedrijfstoepassingen naadloos integreren en de juiste informatie altijd en overal ontsloten kan worden.

Ondanks het feit dat de ontwikkelingen elkaar snel opvolgen en communicatie-instrumenten zoals mobiele en ip-telefonie, sms, instant messaging, Skype en (mobiele) e-mail een steeds belangrijkere rol spelen in de samenleving, blijft er toch een factor doorslaggevend voor het succes ervan: de mens. Zolang het poppetje aan de andere kant van de lijn niet thuis geeft, is het rendement op de investering nihil. Altijd en overal bereikbaar zijn is lastig, ook als de techniek in alles voorziet. Medewerkers van bedrijven zijn meer en meer mobiel, maar steeds minder goed bereikbaar. Eenderde van de Nederlandse gemeenten reageert zelfs niet op e-mail van burgers, zo kopte Computable.nl onlangs. Primair is het de taak van de organisaties die deze informatiekanalen inzetten om hun medewerkers te trainen en te coachen hoe deze stromen te managen. Maar ook de reseller speelt een doorslaggevende rol van betekenis. Deze heeft immers vaak door zijn kennis toegevoegde waarde opgebouwd en kan hierdoor de klant nog beter adviseren. Bijvoorbeeld hoe om te gaan met technologie en deze toe te passen in de belevingswereld van de mens zodat de techniek onzichtbaar wordt. Laten we de mens voorop zetten en ons realiseren dat technologie ons hoort te helpen bij werk en privé-leven. De reseller die met die visie adviseert is spekkoper.

Daniël van den Hoven
Country Manager GN Netcom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Eén reactie op “Meer mobiel, maar minder bereikbaar”

    1. Mark Appel schreef:
      10 augustus 2006 om 09:48

      Helemaal mee eens, inmiddels worden we met zijn allen overdonderd met allerlei gratis toepassingen om met elkaar in contact te staan, Skype, Live Messenger, Gizmo Project, VoIPbuster and so on… Ik heb thuis inmiddels een Skype telefoon en een Live Messanger telefoon, echter niemand is bereikbaar. Ik ga dan dus toch weer over op de betaalde landlijn of de dure sms.
      De mens en het realiseren van breed geaccepteerde ‘standaarden’ (whatever that may be) is key hierin. Miljoenen, nee tientallen miljoenen heb je tegenwoordig nodig om enigzins een platform te creeëren.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs