Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Dit zijn 5 redenen waarom het belangrijk is om kernwaarden van je bedrijf t

11 december 20233 minuten leestijdWerkplek & Beheer

Kernwaarden zijn een belangrijk onderdeel van een bedrijf. Deze communiceren namelijk de identiteit en principes binnen het bedrijf. Door kernwaarden te stellen, kunnen strategische beslissingen gemakkelijker gemaakt worden om een sterke merk reputatie te vormen. In dit artikel zullen we vijf redenen met je delen waarom het belangrijk is om de kernwaarden van je bedrijf te identificeren.

Richting en focus

Wat zijn kernwaarden? Kernwaarden zijn de identificering van de richting en focus op zowel de interne als externe activiteiten van je bedrijf. Het helpt bij het bepalen van de strategische doelen en prioriteiten van het bedrijf. Je kunt kernwaarden zien als een kompas dat de richting aangeeft waarin het bedrijf naar toe moet. Ze helpen bij het nemen van beslissingen en het stellen van doelen die in lijn zijn met de waarden van het bedrijf. Het hebben van duidelijke kernwaarden zorgt ervoor dat alle medewerkers dezelfde doelen nastreven.

Cultuur en betrokkenheid

Kernwaarden spelen een onmisbare rol bij het creëren van de bedrijfscultuur. Ze bepalen de normen, gedragingen en attitudes die binnen het bedrijf worden verwacht. Medewerkers die zich kunnen identificeren met de kernwaarden van het bedrijf zijn gemotiveerder en voelen zich vaak meer betrokken bij hun werk. De kernwaarden zorgen voor een positieve werkomgeving omdat het hele team op dezelfde lijn zit. Daarnaast helpen de waarden ook bij het aannemen van nieuwe werknemers, door potentiële werknemers te selecteren op overeenkomende waarden.

Merkreputatie en differentiatie

De kernwaarden van een bedrijf zijn een belangrijk onderdeel van de merkreputatie. Ze weerspiegelen de waarden en normen waar het bedrijf voor staat en hoe het zich onderscheidt van de concurrentie. Consumenten kiezen steeds vaker specifiek voor sociaal verantwoordelijke bedrijven en willen alleen zaken doen met bedrijven die ethisch handelen. Het identificeren en communiceren van de kernwaarden van je bedrijf kan helpen bij het opbouwen van een positieve merkreputatie en het specificeren van je bedrijf van anderen in dezelfde branche.

Besluitvorming en consistentie

Kernwaardes zijn belangrijk voor de besluitvorming binnen het bedrijf. Ze bieden een centraal punt vanaf waar beslissingen kunnen worden genomen. Dit helpt bij het vermijden van beslissingen die niet passen bij de  waarden van het bedrijf. Hierdoor zorgen bedrijven ervoor dat de besluitvorming in lijn is met de langetermijndoelen. Het identificeren van kernwaarden zorgt ook voor één specifieke manier hoe het bedrijf intern en extern kan communiceren. 

Klantrelaties en loyaliteit

Het identificeren van de kernwaarden van je bedrijf kan ook helpen bij het opbouwen van sterke klantrelaties en loyaliteit. Klanten zijn meer geneigd om zaken te doen met bedrijven die overeenkomen met hun eigen waarden. Het hebben van duidelijke identiteit zorgt ervoor dat klanten weten waar het bedrijf voor staat en wat ze kunnen verwachten. Door altijd dezelfde stijl en waarden te vertonen, is de kans groter dat klanten loyaliteit van hun klanten winnen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    ActueelCarrière

    Unica-ceo Andringa: ‘Wij nemen de regiefunctie nog steviger in handen’

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eerste overname IT Local onder Smizer: Infotune ICT

    ActueelOverheid

    Rijk moet meer vissen uit eigen ict-vijvers

    OpinieSecurity & Awareness

    Alléén multi-factorauthenticatie beschermt organisaties niet

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs