Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Dit zijn de tricks voor goede online marketing

7 oktober 20223 minuten leestijdChannelCloud & Infrastructuur

Je kunt nog zo’n mooi product hebben en een uitgekiende bedrijfsfilosofie hebben bedacht. Zonder goede marketing wordt het een lastig verhaal. Het is een mogelijkheid om bij jou in de buurt foldertjes rond te gaan brengen. Dat werkt misschien voor een garagesale, maar niet voor jouw onderneming. Online marketing is de sleutel naar succes. Maar hoe doe je dat op een goede manier? Dat lees je in dit artikel.

Kijk naar lokale behoeften

Sommige bedrijven hebben de neiging om hun marketing op één manier te doen. Dat wil zeggen dat iedere potentiële klant hetzelfde leest, hoort of krijgt te zien. Dat kan werken, maar echt persoonlijk is het niet. Het is daarom slimmer om op de behoeften van de klant in te spelen. Daar kan je de hulp van een lokaal marketingbureau voor inroepen. Een online marketing bureau in Amersfoort weet veel beter wat er daar in de buurt speelt dan een landelijk bureau. Daardoor kan je veel beter inspringen op de behoeftes van je potentiële klanten.

Kies de juiste vorm

Foldertjes in de bus doen is zeker niet de manier, maar wat is dan wel de goede vorm? Die is er niet. In die zin dat er niet zoiets bestaat als dé vorm. Het voordeel van online marketing is dat je veel verschillende vormen hebt. Je kunt ervoor kiezen om zelf content te plaatsen op bijvoorbeeld Instagram of TikTok. Een andere mogelijkheid is zorgen dat je gevonden wordt in zoekmachines. Dit wordt SEO genoemd. Betaalde advertenties op Facebook en Google zijn een optie. Aan jou de taak om de juiste vorm te kiezen. Dit kan je ook weer in overleg doen met een online marketingbureau.

Check check dubbelcheck

Als je een betaalde advertentie op Facebook op Google hebt, ga je vol goede moed naar het resultaat kijken. Als slechts enkele mensen de link hebben geopend, gaat er iets niet goed. Onthoud dat het altijd lastig is om conclusies te verbinden aan het klik- en koopgedrag van consumenten. Je kunt jezelf wel wat vragen stellen. Of je de goede doelgroep hebt gekozen, of het aanbod in de advertentie goed is en vooral of de tekst en het beeld goed zijn. Bezoekers beslissen in een seconde of ze de link openen. Ze moeten door de advertentie als het ware naar binnen worden gezogen.

Wees betrouwbaar

Dit lijkt een logische hè. Iedere ondernemer moet het vertrouwen van zijn klanten winnen. Op het gebied van online marketing moet je flink in de band met potentiële klanten investeren. Als je zelf op internet zit, word je ook overspoeld met advertenties. Dat is voor jouw doelgroep niet anders. Probeer je doelgroep daarom eerst te informeren en gratis te helpen. Een goede manier is met artikelen vol tips. Na een tijdje kan je je meer op de verkoop van je product gaan richten.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Twee dagen volle bak met prominente ot-rol

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    Luchtfoto van het datacenter-complex van Microsoft in Middenmeer.
    ActueelData & AI

    Microsoft breidt datacenter in Wieringermeer fors uit

    ActueelData & AI

    Amsterdams-Russische Nebius ‘hofleverancier’ van Microsoft

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs