Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
© NTT DATA

NTT DATA lanceert Smart AI Agent Ecosystem

19 mei 20256 minuten leestijdData & AINTT DATA

NTT DATA kondigt een uitgebreid en robuust Smart AI Agent Ecosystem aan met sectorspecifieke oplossingen om klanten te helpen hun bedrijf te transformeren. NTT DATA introduceert ook een gepatenteerde plug-in-oplossing die verouderde bots omzet in autonome slimme agents, en een uitgebreid alliantienetwerk voor het bieden van de beste oplossingen.

Resultaatgerichte oplossingen met ingebouwde Smart AI Agent 
NTT DATA heeft al honderden Smart AI Agents ingezet ter ondersteuning van verscheidene processen en besluitvorming bij klanten. De roadmap voorziet in een continue ontwikkeling en uitrol van nieuwe agents om complexere use cases te ondersteunen binnen verschillende sectoren en voor verschillende bedrijfsfuncties. Bijvoorbeeld: 
– Gezondheidssector: Bestaande AI-agents classificeren, prioriteren en vatten verzekeringsclaims autonoom samen, en nemen onder andere beslissingen over medische noodzaak. De kortetermijn-roadmap omvat agents die zich specialiseren in vroege interventies, medicatie compliance, validatie van zorgverzekeraars en het voorkomen van fraude, verspilling en misbruik. 
– Auto-industrie: AI-agents zijn al bezig met het analyseren van waarschuwingen en boetes van regelgevende instanties. NTT DATA ontwikkelt momenteel agents die speciaal getraind zijn om de oorzaken van defecten te analyseren, passende maatregelen te nemen, zoals terugroepacties of reparaties, en om waar nodig compliance-audits op te starten. 
– Financiële sector: Agentic AI-oplossingen ondersteunen banken, partners en consumenten bij het continu voldoen aan eisen van marktparticipatie en klantbetrokkenheid, waaronder Know Your Customer (KYC), fraudedetectie en andere maatregelen tegen criminaliteit. Het doel: kwetsbaarheden in transacties en betalingen minimaliseren. 
– Supply chain en logistiek: Agents ondersteunen klanten bij het selecteren van en veilig samenwerken met AI-startuppartners. Tegelijkertijd ontwikkelen ze prototypes van agents die bedrijven helpen om pilots op te zetten en te integreren in inkoopprocessen en -workflows. De agents monitoren ook de implementatie, prestaties en de ROI. Het is de bedoeling om de agents in de toekomst ook in te zetten om inkoopdiensten intelligent te beheren. 
– Marketing: Een krachtig voorbeeld is een smart multi-agentsysteem dat draait op een hyperscaler-platform. Dit systeem analyseert automatisch gebruikersgedrag en stelt op basis daarvan persoonlijkheidsprofielen samen. Zo kan het volledig gepersonaliseerde advertentieaanbevelingen doen. AI leert voortduren bij, en zo blijft het systeem zich verbeteren, wat leidt tot hogere conversies en omzetgroei voor klanten in verschillende sectoren.

“De snelle ontwikkeling van AI biedt zowel enorme kansen als uitdagingen voor bedrijven”, zegt Yutaka Sasaki, President en CEO van NTT DATA. “Wij hebben de expertise en capaciteiten ontwikkeld om onze klanten effectief te begeleiden in deze transformatie en hen te ondersteunen bij het vormgeven van hun toekomst met de kracht van AI.” 

Dankzij de geïntegreerde aanpak van Agentic AI biedt NTT DATA concrete en meetbare resultaten die klanten helpen om prestaties te verbeteren, security en cyberweerbaarheid te versterken en innovatie te versnellen.  

“Agentic AI zal een enorme impact hebben op elke sector, veel meer dan wat we tot nu toe hebben gezien met Generative AI”, zegt Abhijit Dubey, CEO van NTT DATA, Inc. “Het gaat niet alleen om creativiteit of productiviteit stimuleren, maar ook om nieuwe mogelijkheden benutten waarbij systemen autonome beslissingen nemen en op nieuwe manieren samenwerken met mensen. Zo leggen we een fundament voor een hybride werkmodel waarin mens en machine naadloos samenwerken.”  

Uitgebreid Smart AI Agent Ecosystem ondersteunt klanten bij AI-implementatie 
 Om de nauwkeurigheid en inzetbaarheid bij klanten te versnellen, vergroot NTT DATA het Smart AI Agent Ecosysteem met geïntegreerde agentic AI-oplossingen. Dit omvat autonome gegevensextractie en -organisatie, evenals het uitvoeren van taken in reactie op gebruikersinstructies. Enkele belangrijke componenten zijn: 
– Managed agentic services die klanten ondersteunen bij het bouwen, implementeren, beheren en opschalen van oplossingen voor hun transformatie. 
– Slimme AI-agents geïntegreerd in oplossingen die resultaten garanderen, voor zowel sectorgerichte als bedrijfsbrede toepassingen. 
– Smart AI Agent-platform met geïntegreerde tools, hulpmiddelen en best practices, alsook toegang tot een marketplace met extra agents, LLM’s en SLM’s. 
– AI-ready infrastructuur, ondersteund door diensten die gebruikmaken van publieke en private cloud, netwerken en cybersecurity. 
– Strategische allianties met toonaangevende technologiepartners en innovatieve startups van wereldklasse. 
– Verantwoord ontwerp met focus op beveiliging, governance en compliance. 

Het Smart AI Agent Ecosystem versnelt het agentic AI-traject van organisaties: het helpt om slimmere automatisering te ontwikkelen, innovatieve werkmethoden in gang te zetten, wereldwijde personeelstekorten aan te pakken en het rendement op hun investeringen te maximaliseren. 

Het Smart AI Agent Ecosystem wordt versterkt met bestaande NTT DATA-services, waaronder risico assessments, op maat gemaakte managed services voor hyperscaler AI en multi-agent management in hybride omgevingen.  

“We maken gebruik van de end-to-end Agentic AI-diensten voor Hyperscaler AI-technologieën van NTT DATA om zowel pro-code als low-code agentic AI-ervaringen te verkennen,” zegt Pankaj Shah, VP, Chief Information and Digital Officer van Hyster-Yale Materials Handling, Inc. “Dankzij hun stapsgewijze en strategische adviezen verkennen we vandaag krachtige multi-agentmodellen en identificeren we nieuwe use cases die aansluiten bij onze bedrijfsdoelstellingen om onze manier van werken opnieuw vorm te geven.” 

Nieuwe allianties en partnerschappen bieden een uitgebreide keuze 
NTT DATA kondigde onlangs een strategische samenwerkingsovereenkomst aan met OpenAI. Het is één van de eerste allianties van OpenAI met een aanbieder van digitale technologiediensten. NTT DATA zal een OpenAI Center of Excellence oprichten om de ontwikkeling en implementatie van nieuwe genAI diensten te versnellen, aangedreven door de APIs van OpenAI. Deze diensten worden wereldwijd aangeboden en steeds afgestemd op specifieke sectoren en bedrijfsfuncties. 

Verder kondigt NTT DATA ook samenwerkingen aan met innovatieve wereldwijde startups, waaronder: 
– Rafay Systems: Het platform van Rafay ondersteunt NTT DATA’s levering van een schaalbare, veilige en ontwikkelaarsvriendelijke Platform-as-a-Service-ervaring bovenop AI-infrastructuur (GPU PaaS), hiermee stroomlijnen organisaties de acceptatie van GenAI, verminderen de operationele complexiteit en versnellen ze de implementatie van AI-workloads op productieniveau. 
– Kore.ai: Kore.ai’s enterprise-grade AI Agent Platform integreert taalmodellen LLM’s om de Digital Workplace Services van NTT DATA te verbeteren. De automatisering, gedreven door GenAI, stelt NTT DATA in staat om servicedeskactiviteiten te verbeteren, kosten te verlagen en gepersonaliseerde, contextbewuste ondersteuning te bieden aan klanten. 

Agentic AI services vergemakkelijken implementatie binnen organisaties 
Verder breidt NTT DATA zijn Agentic AI Services for Hyperscaler AI Technologies uit om het volledige potentieel van agentic AI te benutten binnen organisaties. Door samen te werken met onder meer Microsoft en gebruik te maken van geavanceerde agent management-mogelijkheden, biedt NTT DATA managed cloud services waarmee bedrijven agentic AI-modellen eenvoudig kunnen bouwen, beheren en opschalen. Deze diensten ondersteunen meerdere AI-agentplatforms en zijn beschikbaar op grote cloudomgevingen zoals Microsoft Azure, AWS en Google Cloud. 

Gepatenteerde oplossing transformeert bots in autonome intelligente agents 
Tot slot kondigt NTT DATA een gepatenteerde oplossing aan die legacy bots transformeert tot slimme, autonome agents. Deze plug-inmogelijkheid is nuttig voor bedrijven die AI willen implementeren, maar daar moeite mee hebben door verouderde technologie. 

Dubey besluit: “We kijken niet alleen naar de toekomst, we geven hem richting. Bij NTT DATA leveren we klanten nu al echte, meetbare impact van AI, en deze gepatenteerde, transformatieve plug-in is weer een bewijs van wat er mogelijk is wanneer innovatie en implementatie elkaar ontmoeten.” 

Meer lezen

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Kort: Atos benoemt Benelux-hoofd ai-tak, Eset-rapport, Sioux naar Singapore, Dell vernieuwt AI Factory

    Standards standaarden
    ActueelData & AI

    ‘Standaarden-organisaties moeten aan de bak’

    Remko Reinders op podium
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Salesforce: Ai-agent wint na voorzichtige start snel terrein

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Het hybride datacenter: ook AWS ziet dat de cloud is neergedaald

    ActueelData & AI

    Kort: Esri simuleert extreem weer, update over de Ai-fabriek, omkoping Coinbase (en nog meer)

    Remko Reinders alegemeen directeur Salesforce Nederland
    AchtergrondData & AI

    Salesforce NL: Technologie ai-agents is volwassen, nu komt het op durf aan

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs