Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Hoe verkoop van abonnementen stimuleren?

18 juli 20223 minuten leestijdChannelData & AI

Abonnementen zijn niet meer uit ons leven weg te denken. Netflix, een online meditatie community pakket of een abonnement op je favoriete magazine. Maar ook je scheermesjes of lenzen komen misschien wel maandelijks in jouw brievenbus. Abonnementen in alle vormen en maten – superhandig – en ook nog eens een heel verstandig verdienmodel. Wil je aan de slag met abonnementen of wil je de verkoop van je service zien stijgen? Keep on reading!

Eens proeven?

Laat je klanten proeven van de voordelen van jouw service of producten door een free trial aan te bieden. Als het in de supermarkt of parfumerie werkt, dan werkt het vast ook voor jouw subscription service. Let wel dat je product of dienst on point is. Werk eerst dus alle schoonheidsfoutjes weg, dan pas kun je uitpakken met die gratis proefperiode. Sla je deze stap over? Dan loop je het risico dat je eerder klanten wegjaagt dan ze aan te trekken. Onthoud dat je maar één kans hebt om indruk te maken op die potentiële klant. Staat je business nog in de kinderschoenen dan kan je beroep doen op een testgroep voordat je die free trail aanbiedt.

Vertrouwen

Vertrouwen van de klant is absoluut een sleutelelement als je droomt van succes. En dat vertrouwen, dat kan je winnen. Hoe? Open communicatie en eerlijke dialoog met je klanten is een noodzakelijke eerste stap. Eerlijkheid zou de basis moeten zijn van je hele businessmodel. Transparantie en vertrouwen gaan namelijk hand in hand. In de praktijk gaat dit bijvoorbeeld zo: Je bericht over de verzendstatus, je waarden en visie op je webshop zijn in lijn met je dagdagelijkse beleid en fouten of missers worden niet weggestopt, maar proactief met de klant besproken. Maar vertrouwen kan je ook winnen door kleine aanpassingen te doen, zoals je betaalmiddelen aanpassen aan je doelgroep. Hoog tijd dus om iDEAL aan te vragen of eens onderzoek te doen naar andere betaalmogelijkheden.

Go that extra mile

De kunst van een goed draaiende abonementsservice is je klant tevreden houden. En dat doe je door het leveren van een beleving. Hoe je dat doet, is erg sectorafhankelijk, maar voor zowat alle abonnementsservices is het creëren van een community een meerwaarde. Denk verder dan alleen je product of dienst en bedenk hoe je je klanten nog kan verlichten, inspireren of misschien wel charmeren. Dive deep. Weet wat je doelgroep bezighoudt, ken alle pijnpunten en ga op zoek naar nieuwe manieren om net dat beetje extra aan te bieden.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Beveiliging van AI in de praktijk

    AI is hot, maar de praktijk binnen grote organisaties blijkt weerbarstig. Stop met brandjes blussen; zo schaal en beveilig je met succes.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Surf: gebruik Copilot kan, maar wees voorzichtig

    ActueelData & AI

    Kort: ai op universiteit nu riskeert onoplosbare problemen later (en meer)

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    Luchtfoto van het datacenter-complex van Microsoft in Middenmeer.
    ActueelData & AI

    Microsoft breidt datacenter in Wieringermeer fors uit

    OpinieData & AI

    Van uitvoerder naar regisseur: hoe ai werk en talent samenbrengt

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs