Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Superoffice mikt op pragmatische gebruiker

25 november 1999 - 23:00AchtergrondData & AI
Roy op het Veld
Roy op het Veld

Softwareleveranciers op de crm-markt struikelen deze dagen bijkans over elkaar heen in hun race om de meest geavanceerde en uitgebreide functionaliteit aan te kondigen. In al dat geweld predikt één leverancier een tegendraadse visie. Superoffice richt zich met een zo eenvoudig mogelijk pakket op pragmatische gebruikers.

Hoewel Superoffice hoofdzakelijk in Europa actief is, heeft deze strategie de Noorse software-leverancier in de eredivisie van de crm-markt gebracht. Het is de enige Europese op crm-software gespecialiseerde onderneming met een beursnotering (in Noorwegen). Het heeft 15.000 klanten die in totaal 150.000 eindgebruikers op software van Superoffice hebben aangesloten. "Crm-applicaties zijn ‘in’ omdat werknemers vaak versnipperd over verschillende locaties werken terwijl klanten wel integrale informatievoorziening wensen", aldus Albert Zeeman, marketingmanager van Superoffice Benelux.

Ideale marktmodel

Zeeman is bedreven in het uitdragen van zijn boodschap: "Als je het ideale marktmodel in een systeem wil gieten, kies je inderdaad voor Siebel of SAP. Maar als je van pragmatisme houdt, kies je voor Superoffice." De visie van zijn bedrijf wordt echter niet altijd gehoord. "Als organisaties zich oriënteren op de crm-markt en ze zien wat er allemaal mogelijk is, willen ze steeds meer functionaliteit."
Die ongebreidelde drang naar meer functionaliteit brengt volgens Zeeman een aantal gevaren met zich mee. "Het is een kwestie van functionaliteit versus gemak. Want hoe complexer de functionaliteit, des te moeilijker en kostbaarder is de implementatie en het beheer", meent Zeeman. Eenvoud is dus het mantra van Superoffice. "Het gaat er niet om hoeveel functionaliteit een organisatie implementeert, maar om de hoeveelheid die ze werkelijk gebruiken. Want de effectiviteit van het uiteindelijke systeem is de resultante van de kwaliteit van de functionaliteit en de acceptatie door de gebruikers."

Basaal en generiek

De eenvoud maakt van Superoffice een generiek toepasbaar, maar basaal pakket. Het dient voor het invoeren en beheren van klantinformatie en -contacten. Die functie is beperkt aanpasbaar en voor iedereen hetzelfde. Zeeman zegt overigens dat maatwerk wel degelijk mogelijk is om het pakket op de wensen van de klant af te stemmen. Ook zijn koppelingen naar de financiële software van SAP en Exact beschikbaar. Superoffice zegt hiermee op crm-gebied te concurreren met Siebel, Microsoft Outlook en alles wat er tussenin zit. Hoewel het pakket ook geschikt is voor verkoopautomatisering, is het bedoeld voor alle medewerkers die contact hebben met de buitenwereld.

Meer over

ECM

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging van AI in de praktijk

    AI is hot, maar de praktijk binnen grote organisaties blijkt weerbarstig. Stop met brandjes blussen; zo schaal en beveilig je met succes.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    OpinieData & AI

    Van realtime-ai tot slimme processen: de rol van ai-agenten

    ActueelData & AI

    Kort: Red Hat lanceert gratis upgrade voor business developers, Atos komt met nieuw agentic ai platform (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    ASML keldert ondanks goed kwartaal, NXP wacht met hoop én onzekerheid 

    Datacenter
    ActueelData & AI

    Ai-goudkoorts stuwt wereldwijde it-uitgaven

    stijging
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Jaarcijfers: Schuberg Philis verdubbelt nettowinst

    OpinieData & AI

    Waarom ai de klantbeleving (nog) niet verbetert, en hoe het wel kan

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs