Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Deense software voor backoffice Delta Lloyd

14 april 2005 - 22:00AchtergrondGovernance & Privacy
René Rippen
René Rippen

Getronics PinkRoccade heeft een langlopende overeenkomst afgesloten met verzekeringsonderneming Delta Lloyd Group voor de ontwikkeling en het beheer van een nieuw ict-platform voor de algemene verzekeringen van de groep.

De basis van het shared service center (ssc) dat Getronics bouwt, wordt gevormd door TIA, een standaard-verzekeringspakket van het Deense bedrijf TIA Technology. Het onlangs door Getronics opgeslokte PinkRoccade sloot eind juli vorig jaar een ‘partnership’ met het bedrijf uit Kopenhagen. De overeenkomst met Delta Lloyd lijkt daarvan het eerste resultaat op grote schaal.
Delta Lloyd is bezig de backoffice-processen van zijn drie merken (Delta Lloyd, Ohra en ABN Amro Verzekeringen) te consolideren in één ssc. Getronics PinkRoccade neemt de integrale ontwikkeling voor zijn rekening, tezamen met de implementatie, het onderhoud en het beheer van het geautomatiseerde systeem van de ssc.
Welk bedrag met de overeenkomst is gemoeid, wordt (volgens Getronics op verzoek van Delta Lloyd) niet naar buiten gebracht. Volgens woordvoerder Michiel Berssenbrugge van Getronics ligt de totale waarde van deze overeenkomst en een vandaag openbaar gemaakt contract met waterbedrijf Nalco uit Illinois (VS) “ergens tussen de 35 en 45 miljoen euro.”
Het TIA-pakket wordt op maat gemaakt om de polisregistratie en de afhandeling van schadeclaims bij Delta Lloyd goed te laten verlopen. “De verwerking van polissen is bij een verzekeringsbedrijf de kritische succesfactor. We willen dat proces binnenkort beter beheersen dan nu gebeurt”, aldus de woordvoerder van Getronics.

Meer over

Backoffice

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: AIV waarschuwt Nederland, Centric verwerft meerderheidsbelang in Twelve (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Van data-marktplaatsen tot dark data: de rol van authenticiteit in ai

    OpinieSecurity & Awareness

    Iot-beveiliging: het vergeten risico in cybersecuritystrategie

    Europese Unie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-fits-all-oplossing voor soevereine EU-cloud

    lui
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Waarom ‘leverancier van jouw leverancier’ groot risico kan zijn

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs