ISIT, onafhankelijk specialist in storage-integratie en -training, is gestart met de extra dienstverlening Remote Monitoring. Door middel van deze nieuwe service is het mogelijk om storage op afstand professioneel te laten beheren. Storage zal 24 uur per dag gemonitord worden om incidenten op systemen te voorkomen.
Met Remote Monitoring wordt de beschikbaarheid en betrouwbaarheid van een storage-omgeving verhoogd. Het beheer op afstand wordt uitgevoerd vanuit het Service Management Centrum (SMC) van Telindus in Utrecht. Het SMC bestaat uit twee locaties die met elkaar verbonden zijn. Mocht zich op de ene locatie een probleem voordoen, dan neemt de andere het over. Dit maakt het mogelijk om 24 uur per dag te monitoren. Een speciale monitoring en detectie applicatie maakt het mogelijk om op pro-actieve wijze storingen op te volgen. Problemen, zoals het vollopen van de storagecapaciteit, worden met deze applicatie gezien voordat ze kritiek worden. Zo mondt een signaal niet uit in een incident.
Jerry Rozeman, Manager Consultancy bij ISIT: "Remote Monitoring is een pro-actieve manier om bedrijven te helpen bij het beheren van hun storage en om incidenten te voorkomen. Wij kunnen nu wijzen op een signaal en instructies geven om het probleem op te lossen. Door middel van deze dienst worden zowel de capaciteit als de performance van de storage continu in de gaten gehouden. Maandelijks krijgt de klant een rapportage waarin de signalen op het systeem weergegeven worden en waarin ook de capaciteit en performance van de systemen inzichtelijk zijn gemaakt. Het is zelfs mogelijk om een rapport te ontvangen waarin tot 1 jaar terug de gegevens en trends van het systeem terug te vinden zijn."