Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Intel RPAT ondersteuning beschikbaar binnen vernieuwde LogMeIn Pro2 en LogMeIn Rescue Remote Access en Supportoplossingen

02 oktober 2009 - 10:093 minuten leestijdActueelGovernance & PrivacyLogMeIn

LogMeIn biedt nu als standaard functie Intel Remote PC Assist Technologie (RPAT) ondersteuning binnen de LogMeIn Pro2 remote acces oplossing. De functie is beschikbaar zonder dat daar extra kosten aan zijn verbonden. Daarnaast is er ook een RPAT-uitbreiding voor LogMeIn Rescue.

Service en support is van cruciaal belang voor de serviceverhogende diensten die Managed Service Providers (MSP’s) leveren aan hun klanten. Maar telefoontjes die een servicemedewerker noodzaken om het probleem ter plaatste te bekijken en retournering van apparatuur, kunnen de kosten juist verhogen. Door de nieuwe Intel RPAT te gebruiken in combinatie met LogMeIn remote support en remote management oplossingen, kunnen MSP’s hun supportkosten verlagen terwijl ze hun klanten verbeterde services kunnen bieden. "Wij zijn ervan overtuigd dat de mogelijkheden via Intel RPAT zo aansprekend zijn voor IT-dienstverleners dat we besloten hebben om dit standaard in ons vlaggenschip product LogMeIn Pro2 op te nemen", zegt Kevin Farrell, vice president of digital living, LogMeIn, Inc. "RPAT helpt service providers om betere services te bieden en vermindert de tijd die technici nodig hebben om on-site problemen op te lossen. Dit vertaalt zich naar lagere kosten voor MSP’s."

Onderzoek, uitgevoerd door Intel, bevestigt dat ongeveer 46 procent van de supportkosten zijn toe te schrijven aan ‘onoplosbare’ kwesties in het OS. LogMeIn in combinatie met Intel RPAT, biedt MSP’s de mogelijkheid om veel van deze problemen aan te pakken zonder naar de locatie te gaan of retournering van apparatuur. LogMeIn is de eerste -en op dit moment ook de enige – leverancier die de Intel RPAT functionaliteit ondersteunt en biedt ‘below the O/S’ toegang voor geavanceerde ondersteuning op afstand en beheersbaarheid. Intel RPAT en LogMeIn geven servicemedewerkers tevens de mogelijkheid hun serviceaanbod uit te breiden en zich te differentiëren door de toevoeging van proactief beheer van de IT-omgeving van hun klanten. Door Intel RPAT en LogMeIn is het mogelijk om een remote computer aan te zetten, waardoor gebruikers hun computer niet meer hoeven aan te laten of in de slaapmodus te zettenvoor het uitvoeren van belangrijke updates en back-ups. Dit resulteert voor klanten in beter beheer van PC’s en stroom en biedt MSP’s de mogelijkheid efficiënter te werken. Bovendien hebben technici tot op BIOS-niveau toegang tot een computer op afstand in geval van foutmeldingen op OS-niveau of harddrive die vaak leiden tot ‘het bekende blauwe scherm’.

Voor Managed Service Provider PTY betekent Intel RPAT en LogMeIn uitbreiding van de proactieve ondersteuning voor PC’s. PTY heeft, door inzet van deze technologie het aantal bezoeken van technici aan klanten weten te verminderen. Ook het aantal telefoontje van klanten naar PTY is verminderd.

"De ondersteuning van RPAT binnen LogMeIn’s remote access en support-oplossingen betekent dat we in staat zijn om meer kritieke problemen van klanten al tijdens het eerste contactmoment op te lossen", aldus Jen Smith, VP Sales & Marketing for PTY Inc. "Niet alleen stijgt de tevredenheid onder onze klanten, tevens kunnen we onze supportkosten verlagen terwijl we ons serviceaanbod steeds meer differentiëren.

"Intel Remote PC Assist Technology geeft MSP’s betere beheermogelijkheden en de mogelijkheid om het serviceniveau aan klanten uit te breiden", zegt David Tuhy, Intel general manager in the Business Client Group. "LogMeIn maakt het voor service providers eenvoudiger om ondersteuning op afstand en proactief onderhoud te kunnen bieden. Voor kleine(re) organisaties geldt dat ze de ondersteuning kunnen krijgen die zij nodig hebben om hun zaak draaiende te houden."

Voor meer informatie of een proefversie van een LogMeIn-oplossing met Intel RPAT: http://www.logmein.com/Intel

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    OpinieData & AI

    Van opensource naar ‘open washing’: waarom bedrijven nu misbruik maken van vertrouwen in licenties

    ActueelCloud & Infrastructuur

    NLnet en CWI testen eerste openbare Scion-verbinding in Nederland

    ActueelSecurity & Awareness

    Phishingtrend: oplichters zetten correcte boekingsgegevens in

    AchtergrondGovernance & Privacy

    Dawnguard belooft volautomatische securitycloudarchitectuur

    OpinieData & AI

    Is Amerikaanse ai straks nog bruikbaar?

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Digitale soevereiniteit: hype of noodzaak?

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs