Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Onderzoek ter ondersteuning van resellers

06 juni 2007 - 13:13ChannelGovernance & PrivacyPacketeer
Redactie Computable
Redactie Computable

Iedere leverancier die de markt bedient via een indirect verkoopkanaal verbindt zijn succes aan dat van de resellers. Dat betekent dat er veel tijd en energie moet zitten in de ondersteuning van resellers en het voeden met specifieke marktinformatie. Marktonderzoeken en ‘direct touch’ spelen daarbij een belangrijke rol.

Het hanteren en ondersteunen van een indirect verkoopkanaal is voor leveranciers geen eenrichtingsverkeer. Het vraagt van beiden partijen om aantoonbare en verregaande betrokkenheid. De leverancier verwacht hoge omzetten uit het kanaal en resellers mogen daarbij de nodige hulp verwachten om die verkoopaantallen te halen.

Die hulp bestaat uit technische en commerciële trainingen, begeleiding in het presales-traject, demonstratiemogelijkheden en ondersteuning bij de implementatie van oplossingen. Om de bepaalde omzetdoelen te halen, vragen leveranciers in toenemende mate om resellers met verstand van de zakelijke processen, omgeving en markt van hun klanten. Dat vergroot de klanttevredenheid en het rendement van de geboden hardware, software en diensten en dus de slagingskans van een project.

Met name op het gebied van marktkennis en marktontwikkeling moet een leverancier de resellers bijstaan. Bijvoorbeeld door met eindgebruikers te communiceren om erachter te komen wat hun wensen en eisen zijn. Daarmee treedt de leverancier heel ‘direct' in contact met de eindgebruikers, maar juist als er een goede relatie met ervaren resellers is, draagt ‘direct touch' bij aan een kortere verkoopcyclus en meer omzet.

Marktonderzoeken zijn van grote waarde, want zij geven het inzicht dat tot betere prestaties van resellers én de geleverde producten en diensten leidt. Directe benadering van eindgebruikers staat in een indirect verkoopmodel dus niet voor een bedreiging, maar voor een kans. Het is louter een kwestie van het versterken van het succes van het verkoopkanaal en daarmee het succes van de leverancier.

Tim Hoefsloot
Regional Manager Northern Europe bij Packeteer EMEA

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    AchtergrondSoftware & Development

    License to bill

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nederlandse bedrijven nog niet kansloos om EU-gelden cloud en ai  

    ActueelGovernance & Privacy

    Websites lappen Europese Toegankelijkheidswet aan hun laars

    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: AIV waarschuwt Nederland, Centric verwerft meerderheidsbelang in Twelve (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs