Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Nieuwe initiatieven bij Konica Minolta

23 april 2008 - 14:403 minuten leestijdActueelInnovatie & Transformatie

Printleverancier Konica Minolta introduceert een aantal initiatieven die de relatie met partners meer diepgang moeten geven. Voor resellers zijn er nieuwe mogelijkheden tot klantbinding en komt in mei een nieuw partnerprogramma.

Over de verdere strategie en toekomst sprak CRN Nederland met Paul van Driel, country manager Konica Minolta Nederland, in Nieuwegein. Door de focus te verleggen op drie specifieke kanalen hoopt Konica Minolta zich te onderscheiden en de relatie met vars te verdiepen.

Volgens Van Driel wordt het eerste kanaal, het traditionele it en office kanaal, de focus van meer marketing ondersteuning en business generatie door partnerschap. "Geselecteerde partners kunnen bijvoorbeeld hun klanten helpen 50 procent te besparen op tonergebruik. We kijken samen met de partner naar zijn database en kiezen gericht klanten om te benaderen. Uit naam van de partner sturen we een brief naar eindgebruikers om ze aan te sporen een apparaat een week uit te proberen. Dan sturen we onze eigen engineer die on the spot de machine installeert in het netwerk en tekst en uitleg geeft aan de eindklant. We hebben hier al met verschillende partners successen geboekt, want dit marketingconcept heeft een hoge conversie-rate." Konica Minolta is momenteel met partners dit concept verder aan het uitrollen.

Een tweede kanaal voor Konica Minolta zijn eindgebruikers in verticale markten. De vendor heeft een printing consultant aangenomen, die gaat in samenwerking met de dealer een verticale markt benaderen en ontwikkelen. Die gaat ook leads genereren voor de partners. Dit initiatief is gericht op eindgebruikers vanaf 40 werkplekken.
Van Driel legt uit: "Onze engineer zorgt voor een blauwdruk van de huidige afdruksituatie bij de eindgebruiker. Met die lead gaan we naar resellers en laten hen de oplossing implementeren. Hier zullen we meer in gaan investeren, de eerste resultaten zijn al na vier maanden positief."

Hij vervolgt: "Dit initiatief hebben we geïntroduceerd naar aanleiding van gesprekken met resellers. De machines worden steeds ingewikkelder en zijn niet meer zo eenvoudig om te leren. Ook hebben resellers geen tijd om zich daar erg in te verdiepen."

Een derde kanaal waar Konica Minolta zich actiever gaat inzetten is het grafische en creatieve kanaal. "We hebben iemand aangenomen die de taal spreekt van de Apple en Adobe-resellers. Met de introductie van de laatste A3-machine hebben we een compleet productportfolio voor het grafische en creatieve kanaal waarin deze resellers actief zijn. Het is wezenlijk anders in afdrukkwaliteit. We hebben drie producten duidelijk ontworpen voor die industrie en daar zoeken we ook nieuwe resellers."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    Cybersec Bert Hubert Sander Hulsman
    Innovatie & Transformatie

    Bert Hubert: Stimulering doorbraaktechnologie moet echt nationaal

    Cloud & Infrastructuur

    Computable Kerstpuzzel 2025 ‘Van A tot Z’

    Innovatie & Transformatie

    ASML voert Computable 100 aan

    Innovatie & Transformatie

    Expertisecentrum bij Groningse ai-fabriek opent al in april

    Data & AI

    Gen-ai zet digitale transformatie in de hoogste versnelling 

    Financiële dienstverlening

    EU-landen akkoord over digitale euro

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs