Cisco lanceert een aantal nieuwe online partner tools waardoor Cisco, partners en eindgebruikers nauwer kunnen samenwerken.
Dit zegt Keith Goodwin, Cisco’s channelbaas. "Samenwerking tussen partners bestaat al, alleen dan kan veel efficiënter. Daarvoor hebben we samenwerkingsoplossingen beschikbaar, waarmee partners meer projecten, klanten en omzet kunnen binnenhalen."
Er zijn een aantal tools waarmee parters online aan de slag mee kunnen. Ten eerste met Partner Space, dat is vergelijkbaar met Myspace of Facebook. Maar dan voor partners en klanten.
Ten tweede is er Partner Exchange waarop partners meer met elkaar kunnen samenwerken. Partners kunnen elkaar online opzoeken en specifieke (verticale) oplossingen vinden die door andere partners zijn ontwikkeld, zoals van het Industry Solutions Partner Network (ISPN).
Ten derde is er Partner Connect. Dit is een samenwerkingverband met allerlei tips en support voor partners, waarmee ze volgens Cisco een grotere kans maken om een deal te sluiten. Programma is gebaseerd op WebEx. Er is een speciale partner site voor unified communications channels. Er staan artikelen en video’s met betrekking tot de verkoop en techniek via de channel van unified Communications. Bijvoorbeeld een samenwerking tussen business partner AT&T en Cisco met de verkoop van unified communications oplossingen aan een school. Of informatie over wat een partner kan verdienen, zoals WebEx Commissions. Partners kunnen via Google Maps zien welke mensen Cisco (c) en partners (p) online staan. Cisco noemt dit ‘Presence Information’.
