Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Forrester meet hightech-interesse

27 februari 1997 - 23:00AchtergrondGovernance & Privacy
Correspondent
Correspondent

Forrester Research heeft een nieuw marketing-instrument ontwikkeld dat consumenten indeelt naar de mate waarin ze openstaan voor nieuwe technologieën. Technographics probeert te voorspellen hoe bepaalde groepen consumenten reageren op innovatieve produkten.

De markt wordt momenteel overstroomd met nieuwe produkten. Marketing-mensen moeten precies weten op welke groepen ze het beste hun campagnes kunnen richten. Volgens Forrester-analist Josh Bernoff heeft het weinig zin om te segmenteren naar bevolkingsgroep. Een dergelijke indeling doet geen recht aan de enorme verscheidenheid aan reacties op nieuwe technologieën. Attitudes en motivaties kunnen sterk verschillen.
Forrester onderscheidt twaalf segmenten en voorspelt per groep de geneigdheid diverse hightech-produkten te kopen zoals mobiele telefoons, DBS-satellietschotels en software voor thuisbankieren. Technographics deelt consumenten in naar hun belangstelling voor nieuwe technieken, hun houding ten aanzien van technologie (optimistisch of pessimistisch) en beschikbaar inkomen.
Bernoff noemt als voorbeeld de CD-I van Philips. Die was ontworpen voor een groep consumenten die zich lekker thuis willen vermaken met elektronica. Deze groep bleek echter meer met de PC te willen werken, dan met een produkt dat gelieerd is aan de TV. ‘Media junkies’ met een hoog inkomen, die veel plezier willen maken, storten zich op produkten die nog meer amusement bieden. Het Amerikaanse Direct-TV voldoet precies aan de behoefte van die groep. Daarom is het ook zo populair.
Technograhics verklaart het succes of fiasco van technisch geavanceerde consumentenprodukten. Ook biedt het een houvast aan marketingdeskundigen. Met deze methode kunnen produktdefinities worden bijgesteld of kan voor een andere positionering en marketing worden gekozen. Corr.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Vijf cruciale stappen voor ot-beveiliging

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Europese regels drijven digitale infrastructuur in handen van niet-Europese giganten

    inhaalrace behind the curve
    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: Euro-tech steunt DSA, ciso’s behind the curve, massaclaim labhack loopt in miljoenen (en meer)

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Informatiebeveiliging in de zorg: wat houdt de NEN 7510 in?

    eigenwijs overmoed overconfidence
    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: phishing nummer één wegens overmoed, klok tikt voor cio’s (en meer)

    Leeftijdsverificatie
    ActueelGovernance & Privacy

    Bluesky kan kosten strenge leeftijdscontrole niet dragen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs