Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Exact: gewoon hard werken

07 oktober 1999 - 22:00AchtergrondCarrière
Michiel Couzy
Michiel Couzy

Het Nederlandse softwarebedrijf Exact is een opvallende personeelswervingscampagne gestart, waarin ‘hard werken’ centraal staat. Met slogans als ‘het wordt wat later’ en ‘minder vakantiedagen is bespreekbaar’ richt de onderneming zich op de harde werkers onder de automatiseerders.

Hiermee lijkt Exact voorbij te gaan aan oproepen van minister Jorritsma van Economische Zaken, brancheverenigingen, vakbonden en andere belangenbehartigers om het imago van de IT-branche te verbeteren. Bedrijven moeten in hun ogen meer nadruk leggen op arbeidsvoorwaarden als deeltijdwerk en juist minder op lange werkweken, hoog salaris en lease-auto’s. Dat maakt de sector immers ook aantrekkelijk voor bijvoorbeeld mensen met kinderen, of potentiële werknemers die meer willen dan hard werken.

Onderzoeken

De ‘hard werken-campagne’ is ontwikkeld door The Communication Company. Strategisch medewerker Daniëlle Jaspers zegt dat de thema’s aansluiten op het imago van Exact. "In reclame gaat het om de werkelijke aard van het bedrijf. De uitingen moeten natuurlijk reëel zijn."
Exact richt zich dan ook bewust op de harde werkers. "Uit onderzoek van Kpmg Ebbinge blijkt dat jonge mensen die carrièregericht zijn, helemaal niet op onthaasting zitten te wachten. Zij maken lange dagen en hebben een enorme drang om hard te werken." Onderzoek van VNU Business Publications wijst echter uit dat 16 procent van de hoogopgeleide automatiseerders meer vrije tijd als factor noemt om van baan te wisselen. Deze groep laat Exact kennelijk links liggen.  MC

Meer over

Arbeidsvoorwaarden

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Teamvalue

    Partnerartikel
    Cloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een...

    Azure biedt organisaties schaalbaarheid, flexibiliteit en toegang tot een breed scala aan diensten. Toch zien veel organisaties hun kosten ongemerkt...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ai-less office
    Data & AI

    Kort: ‘Ai-markt naar 2 biljoen’, China weert Nvidia (en meer)

    Carrière

    Informatiehuishouding ministeries JenV en AenM gaat vooruit

    Carrière

    Deloitte: geen verband tussen inzet ai en personeelskrimp

    Carrière

    Systeembeheerder blaast rechtszaak Coornhert af

    Carrière

    Kort: Kabinet steekt 430 miljoen in techindustrie, Defensie werft hackers (en meer)

    Carrière

    ‘Mbo’ers willen de it in, maar stagemuur houdt ze tegen’

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs