Accenture: 'Wij vinden de ideale werknemer wel'

Werkgevers durven weer ict'ers te werven

Ict'ers en business consultants die graag tot in lengte van jaren op hun eigen vertrouwde plek willen zitten, zijn bij ict-dienstverlener Accenture niet aan het juiste adres. De werkgever zoekt medewerkers die zo nu en dan in het buitenland willen werken en in wisselende projectteams kunnen functioneren. 'Je moet ambitieus zijn en je blijven ontwikkelen om snel te kunnen doorgroeien.'

Computable ondervraagt werkgevers over hun zoektocht naar ict'ers. HRM-directeur Thomas Mulder van dienstverlener Accenture vertelt hoe dat bedrijf het aanpakt. 

Jullie zoeken 330 ict'ers. Wat voor mensen moeten het zijn?
'We zoeken 180 hbo'ers en 150 wo'ers, waarvan ongeveer driekwart starter is. Bovendien willen we alleen de beste mensen uit de markt aannemen. De consultants die bij ons werken, houden zich bezig met grote strategische projecten. De nieuwe medewerkers moeten dat vanaf de eerste dag aankunnen.'

Wie zijn die 'beste mensen' waarover je het hebt?
'Dat zijn ict'ers die affiniteit hebben met techniek en trends als BI, analytics en cloud computing, maar die ook de behoefte van onze klanten begrijpen. Bovendien moeten ze ambitieus zijn, zich willen ontwikkelen en snel willen doorgroeien.'

Het lijkt me moeilijk om zulke ideale ict'ers te vinden.
'We vinden ze wel. Dat lukt het beste wanneer we onze eigen werknemers inschakelen. Zij weten het best wat we nodig hebben en kunnen goed inschatten of iemand die zij kennen bij het bedrijf past, maar kunnen ook de voordelen van werken bij Accenture overbrengen. We zijn trouwens vooral op zoek naar vrouwen.'

Mag je dat onderscheid wel maken?
'Mannelijke werknemers zijn ook welkom, maar vrouwen maken meer kans om bij ons op te vallen. Collega's kunnen beter samenwerken als er diversiteit is in het team waarin ze zitten.'

Wat is jullie rol in de ontwikkeling van personeel?
'We bieden de medewerkers de kans om opleidingen te volgen, zoals in ons education center in Chicago. Ook betrekken we ze bij leerzame projecten en krijgt iedereen een budget om aan zijn vaardigheden te werken.'

Hoe groot is dat budget?
'Dat verschilt per werknemer, maar het gaat om enkele duizenden euro's per jaar. Met het geld kan iemand in elk geval een vaardighedentraining doen en een conferentie volgen.'

Leggen jullie dat vast in het arbeidscontract?
'We kijken naar wat iemand nodig heeft, maar het wordt niet specifiek vastgelegd in het contract. Trainingen en congressen worden wel vastgelegd in het persoonlijk ontwikkelingsplan.'

Komt zo'n training er in praktijk dan nog wel van?
'Sommige trainingen zijn zelfs verplicht. Het is belangrijk voor het bedrijf dat personeelsleden zich blijven ontwikkelen. Als we willen bijblijven, kunnen we daar niet mee stoppen.'

Wat staat een ict'er die bij jullie solliciteert te wachten?
'Voor de meeste functies doen we eerst een capaciteiten- en kwaliteitentest. Daarna kijken we welke afdeling past bij de ambities van de sollicitant. Tot slot volgen diverse gesprekken met managers en collega's.'

Hoe kan een sollicitant het helemaal verpesten?
'Door zichzelf anders voor te doen dan hij of zij is. Daar prikken we doorheen. Je moet gewoon oprecht zijn en je ambities duidelijk maken.'

Wervende werkgevers

De komende tijd vertellen wervende werkgevers naar wie ze op zoek zijn. Welke vaardigheden moeten de ict'ers hebben en wat gaat de werkgever daar tegenover stellen? In een serie interviews vraagt Computable werkgevers naar hun wervingsbeleid.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

"Wat staat een ict'er die bij jullie solliciteert te wachten?"

een onmogelijke opgave: je moet starter zijn (lees goedkoop) , de beste op de markt zijn , meteen grote strategische projecten kunnen doen,affiniteit hebben met techniek en trends als BI, analytics en cloud computing en tot overmaat van ramp ook nog eens vrouw zijn...

Ik ben het eens met janj, ze nemen echt goeie mensen aan, maar wanneer die zich helemaal kapot werken voor Accenture Nederland krijgen ze mooi even van Frankrijk te horen dat ze geen promotie krijgen. Dus die zijn ook zo weer weg...

In een vakgebied waar nog geen 10% van de vrouwen een gerichte IT-opleiding (HBO / WO) hebben afgerond vallen vrouwen altijd op. Veel vrouwen hebben niet eens affiniteit met techniek, dus volgens de eisen van accenture vallen veel vrouwen het eerste af.

Diversiteit heeft ook niets met het verschil tussen man/vrouw te maken. Ook binnen teams met alleen mannen zal er altijd diversiteit moeten bestaan. Er zijn genoeg voorbeelden van 'mannen-' en 'vrouwenberoepen', waarbij er door een groep met alleen mannen of vrouwen perfect werd samengewerkt.

Wat een dom geblaat. Starters direct op strategische projecten, maar wel de beste starters natuurlijk.
Enkele duizenden euro's opleiding budget per jaar, kun je net 2 dagen van op cursus in Chicago.
Wat een visie.

@John,je hebt gelijk, Thomas Mulder weet echt niet waarover hij praat. Maar hij komt uit de nutssector en niet uit het echte bedrijfsleven.

Thomas, op belangrijke posities van strategische projecten zet je mensen met minimaal 10 jaar ervaring. Dat hadden jullie bij Van Lanschot ook moeten doen.

Bij jullie worden “trainingen en congressen wel vastgelegd in het persoonlijk ontwikkelingsplan”. Waar het om gaat is dat afspraken worden gemaakt om mensen opdrachten te geven die bij hun ontwikkeling passen en daar schort het aan.
Alleen als die trainingen bij nieuwe opdrachten gebruikt kunnen worden krijg je een meerwaarde van de consultant voor het bedrijf en wil de consultant bij Accenture blijven.

"Wat staat een ict'er die bij jullie solliciteert te wachten?"

Ik lees alleen waar een nieuwe werknemer aan moet voldoen, niet wat het bedrijf zelf biedt.

Enne, de beste - dat is er één. Wat zullen uw sokken 's avonds zeer doen.

Na zo'n slap verhaal heb ik nou niet echt animo om dit bedrijf eens op het internet te gaan op te zoeken. Het is niet uniek en interessant. Sterker nog het komt meer over als starters uitmelken totdat deze het door krijgen en op zoek gaan naar een baan die wel bij hun past.

Daar gaan we weer met de bullshitbingo. Vermoeiend zo langzamerhand.

Accenture heeft in Nederland bijna 3000 medewerkers. Ze zoeken ongeveer 300 nieuwe medewerkers. Leuk en aardig, maar dat is dus grotendeels alleen al om het natuurlijke verloop op te kunnen vangen.

Deze past dan ook in het rijtje, goedkope (en gezien de reacties) mislukte verkapte PR stunt. Vele grote ICT tokos gingen hen reeds voor. Maar medewerkers zijn niet graag meer een nummer en werken liever voor een passievol, betrokken en eigenzinnig bedrijf...

Een interessant artikel. Het geeft inzicht in de denkwijze van een HRM manager met enige invloed op het kleine Nederlandse IT-wereldje. Ik denk echter niet dat ik het eens ben met die denkwijze.

Een bedrijf dat positief discrimineert, discrimineert in mijn ogen nog steeds. Ik ben benieuwd wanneer de eerste rechtszaak gevoerd zal worden om dit soort praktijken in Nederland. Een van de belangrijke kenmerken van de opkomende generatie-Y (waar Thomas Mulder vermoedelijk geen affiniteit mee heeft?) is dat er altijd naar de capaciteiten van het individu gekeken moet worden.

Kenmerken als man/vrouw en ras zouden voor hen niet meegewogen moeten worden. Doe je dat wel, dan zet je je organisatie voor een heleboel slimme twintigers in een negatief daglicht. Diversiteit is voor hen geen argument. Maar goed, op dit moment is het nog een keuze die een onderneming (legaal) kan maken.

Overigens vind ik de eisen niet zo vreemd, maar wel dat er voor driekwart starters worden gezocht. Dit lijkt dan weer erg op leeftijdsdiscriminatie?

Ik ben in elk geval n.a.v. dit artikel weer erg blij dat ik werk bij een bedrijf waar het aannamebeleid zich juist niet specifiek richt op starters of vrouwen waardoor er vooral mensen met veel waardevolle kennis en ervaring worden aangenomen. En vooral: waar trainingen etc. nog altijd een vrije keus zijn! (en er een gelijkwaardig budget voor is)

@Mark, 30-07-2010 17:19
Ik zou niet eens voor zo'n organisatie willen werken. Eerst kijken naar geslachtsorganen en pigment, dan pas naar vakgerelateerde kwaliteiten.

Hoeveel kost zo'n 'interview' eigenlijk? Hoog paarsebroekengehalte. Iedereen in de sector weet dat als automatiseerders roepen dat ze veel mensen zoeken ze eigenlijk de boodschap willen afgeven dat het erg goed gaat. Maar toch. Als je aangeeft dat je met spoed honderden mensen zoekt, maar vooraf ook al gaat selecteren op irrelevante kenmerken als een ♥agina dan zal de nood niet zo hoog zijn. Nou ja, de zakelijke nood in ieder geval.

@Kaboutor, dat staat je gelukkig vrij! En ik denk dat veel goede mensen er net zo over denken.

De nieuwe medewerkers moeten dat vanaf de eerste dag aankunnen.
Ik vrees voor Accenture dat deze HR medewerker een heel fout verhaaltje heeft opgelezen uit een waarschijnlijk Amerikaans Accenture(Chicago?)intern recruitment blaadje. Wat een ongelooflijke arrogantie spreekt uit dit Marketing verhaal, heeft die HR baas voor dit artikel nog moeten betalen of zo of is dit free publicity.
Het geeft aan hoe nog steeds heel veel Consulting Firms ( Big Five?) denken over de pas afgestuurde, gooi hem in het diepe, bereken de Hoofdprijs middels zijn uurtarief en kijk maar of de klant het accepteert.
Laat de aankomende consultant een leuk congresje bijwonen in de US en de Starter voelt zich de eerste drie maanden The King of the world. Na 6 Maanden en 1.000 Billable uren verder begint hij/Zij zich af te vragen of het dit nou wel helemaal is, of dat hij/zij toch wil werken voor een MVO club waar ze zojuist Het Nieuwe Werken hebben ingevoerd!

Get a Life.

@hierboven; wat is er mis met 1 a 2 jaar bij een organisatie als accenture werken? Starters doen wel mooi een verscheidenheid aan ervaringen op :)

Beste Thomas, welkom. Welkom in de wereld van de nieuwe medewerker waar je naar mijn idee nog geen kennis mee hebt gemaakt.

Welkom namens de Generatie Y. Een nieuwe generatie die zich niet laat aansturen door autoriteit maar door de uitdaging. Wellicht is het nuttig een cursus te volgen over hoe je deze generatie zonder arrogantie kunt binden en boeien.

@Radjetoe, volgens mij behoort Thomas Mulder ook tot de troetelgeneratie (oftewel Generatie Y). Heb echter niet het gevoel dat jij namens hem spreekt, noch dat jouw welkom hem zal aanspreken.
Hij zal wel niet jouw ideale baas zijn en jij niet zijn “ideale ict'er”.

Het valt me op dat directeuren van ICT-bedrijven, die in Computable reclame proberen te maken voor hun bedrijf, steeds weer zoveel negatieve reacties weten op te roepen. Hoewel die directeuren doorgaans geen ICT-ers zijn, communiceren ze vaak slechter dan hun medewerkers die de naam hebben weinig communicatieve en sociale vaardigheden te bezitten.
Ergo, je kan een nurd zijn zonder veel verstand van ICT te hebben.

@John
Bij de generatie Y gaat het grofweg om de generatie geboren tussen 1976 en 2000. Lijkt me niet dat Mulder hiertoe behoort. Mijn comment is een serieuze, het is een andere generatie waarvan hij idd de taal niet van spreekt.

@Radjetoe, Thomas Mulder heeft de Hogeschool INHOLLAND doorlopen van 1996 — 1999 en daarna nog meer (zie LinkedIn). Hij zal dus wel van Generatie Y zijn.

Hij spreekt een andere taal dan jij, maar jullie zijn dan ook verschillende individuen. Zijn taal is die van de grote beursgenoteerde detacheringsbedrijven met een hoog personeelsverloop.

Radjetoe, er is al een generatie geweest die zich niet liet aansturen door autoriteit maar door de uitdaging. Dat waren de Babyboomers.

Wat een negatieve reacties van een hoop mensen die nooit voor deze organisatie hebben gewerkt, maar wel hun mening klaar hebben staan. Ik heb ook voor andere (middel)grote IT-toko's gewerkt, maar Accenture bevalt als werkgever tot nu toe het allerbeste.

Dit bedrijf zorgt goed voor zijn medewerkers en training kun je volop krijgen. Ook worden er veel leuke evenementen georganiseerd, waar je vrijblijvend aan mee kan doen.

Mensen zijn positief ingesteld, er wordt hard gewerkt, maar er is ook tijd voor leuke dingen. Als je een klus wilt doen verder van huis (bijv. in buitenland) dan worden er goede faciliteiten voor je geregeld.

Accenture is absoluut een top-werkgever en heb het hier ontzettend naar mijn zin!

@John, interessant, aangezien INHOLLAND pas sinds 2003 bestaat. Waarschijnlijk heeft hij geprobeerd het wat te vereenvoudigen voor de LinkedIn profiellezers?

Klein detail is trouwens dat de Amerikaanse generatie-Y qua eigenschappen en geboortedatums niet hetzelfde is als de Nederlandse.

Overigens was mijn post vooral bedoeld om te wijzen op het algemene beeld dat de huidige twintigers hebben over positieve discriminatie. Als we een individueel persoon gaan bekijken is het meestal onverstandig om dit vanuit bepaalde 'generaties' en hun kenmerken te doen.

Zo is generatie-Y niet altijd hetzelfde als generatie-Y. Er zijn Y'ers die de arbeidsmarkt opkwamen voor 2001, die voornamelijk economische groei hebben meegemaakt. Maar er zijn er ook die in in 2002 voor het eerst aan het werk gingen, economisch mindere tijden. (.com bubble geklapt, terrorisme-angsten)

Zo zijn er ook Y-ers waarvan de ouders het tijdens de recessie van de jaren 80 het minder breed hadden, waardoor zij absoluut niet binnen het 'vertroeteld als kind' generatie-Y patroon vallen.

Kortom: misschien niet zo verstandig om individuen te beoordelen op basis van tot welke generatie zij behoren.

@Mark, mensen zijn een mix individualist en groepsdier. De één is meer groepsdier dan de ander. Denkbeelden zoals positieve discriminatie zijn uit. Een homo, vrouw of zwarte erbij voor spek en bonen, dat zie je bijna nergens meer. De gemiddelde X-er heeft dat altijd al verkeerd gevonden en de babyboomer is meestal ook wijzer geworden.

De vraag is dus wie Thomas Mulder met zijn statements denkt aan te spreken. Nieuwe medewerkers in het algemeee, vrouwelijke ICT-ers, klanten van Accenture of toch vooral de andere managers van Accenture?

Ik neem aan dat de gemiddelde Accenture medewerker de uitspraken van Thomas Mulder met een korreltje zout neemt. De gemiddelde gedetacheerde in ieder geval wel. Het hoort er gewoon bij sinds de 90-er jaren en zal ook wel weer verdwijnen.

@Tevreden Accenture Medewerker
Naam graag, anders bent u naar alle waarschijnlijkheid Thomas Mulder of een van zijn trawanten. Of ben je te beducht om een schouderklopje te krijgen?

Mijn vriendin heeft voor Accenture gewerkt.
Ze zijn altijd een zeer nette en correcte werkgever geweest. In de goede tijd waren er inderdaad erg goed verzorgde personeelsuitjes. Wat mij niet aanspreekt is het hiërarchische model van Accenture.Wie is welk level etc. Accenture is een commerciele dienstverlener. Dat model moet je aanspreken anders moet je er niet gaan werken. Ik persoonlijk zou er niet gaan werken omdat dat model mij niet aanspreekt. Daarom vind ik accenture nog geen slecht bedrijf. Wel had dhr. Mulder iets beter kunnen aangeven wat hij nieuwe mensen te bieden heeft in plaats van wat hij van nieuwe mensen vraagt.

Ik heb 7 jaar bij Accenture gewerkt. inmiddels ben ik er al een aardige tijd weg, maar het hierarchische systeem (lekker duidelijk en werkt goed op grote projecten), het harde werken, snel veel verantwoordelijkheden krijgen etc. is gebleven. TOP werkgever. Ze zorgen goed voor je, veel opleidingsmogelijkheden. Ik heb daar in 7 jaar echt vreselijk veel geleerd en had het niet willen missen.

Het bedrijf dat aan de medewerkers leert om resultaten te halen, koste wat kost!

Niks mis mee, maar je leert er met ellebogen te werken. ten koste van (con)collega's. Jouw prestatie telt, wat anderen daarin betekent hebben niet.

Op zich ook niks mee, want zo zit het echte zakenleven in elkaar. Maar of werknemers dat ook zo fijn vinden?

Allemachtig wat een geblaat, als ik dit zo lees denk ik meteen dat ik daar in ieder geval niet moet solliciteren. Nee, ik ben blij met m'n baan bij Centric, dat lijkt me dan in ieder geval een betere werkgever.

Moeten ze zich niet concentreren op het behouden van de vrouwelijke minderheid die al bij Accenture werkt?
Want ze zijn aan het vissen in een klein meertje, dus als ze daarnaast ook niet hun best doen om bestaande medewerkers te behouden, dan is het pech gehad :)

- ...We zoeken 180 hbo'ers en 150 wo'ers, van wie ongeveer driekwart starter is...

Altijd goed om goedkope starters in dienst te nemen en die als ervaren professional voor het volle pond wegzetten bij de klant.

- ...ict'ers die affiniteit hebben met techniek en trends als BI, analytics en cloud computing... maar die ook de behoefte van onze klanten begrijpen...

Iemand heeft een paar buzzwords gehoord... en als nieuwe medewerker moet je natuurlijk hiervan alles weten en kunnen... en ook nog 'behoefte hebben om de klant te begrijpen' *zucht*

- ...We zijn trouwens vooral op zoek naar vrouwen...

Het gaat blijkbaar niet zozeer om wat je echt kan, maar meer hoe je eruit ziet.

- ...maar vrouwen maken meer kans om bij ons op te vallen...

Ja, dat was al duidelijk.
Oh...misschien nog wat specifieker... blonde vrouwen maken nog meer kans om op te vallen, misschien met cup D nog iets meer.

- ...maar het wordt niet specifiek vastgelegd in het contract...

Wat voor de medewerker van belang is vooral niet in het contract vastleggen... anders kunnen ze later er niet zo gemakkelijk onderuit komen.

- ...Sommige trainingen zijn zelfs verplicht...

Ja, waarschijnlijk 'communicatie'-trainingen, die ze met grote kortingen hebben kunnen boeken, in plaats van een training waar een medewerker echt iets aan heeft.

- ...Door zichzelf anders voor te doen dan hij of zij is. Daar prikken we doorheen...

Ja, tuurlijk... en wij als ict'ers prikken zeker niet door deze verkapte 'wij doen het momenteel als IT bedrijf wel goed' reclame heen.

Ik had in eerste instantie wel een positief beeld van Accenture, maar meneer Mulder heeft bij mij (en waarschijnlijk ook anderen) nu toch een negatief beeld weten te schetsen... chapeau!

Na 5 jaar Accenture en vergelijkingsmateriaal bij andere IT/Consultancy-organisaties kan ik me zeker niet vinden in het merendeel van bovenstaande reacties op het artikel.
Wat Accenture een topwerkgever maakt is de volledige focus op persoonlijke ontwikkeling en op het welzijn van de werknemer. Dit blijkt o.a. uit:
- uitstekende begeleiding voor starters, die duidelijk niet in het diepe worden gegooid zoals boven gesuggereerd, maar wel direct op mooie projecten bij gerenommeerde bedrijven geplaatst worden
- vrijheid in het uitstippelen van je persoonlijke carrierepad en ontwikkeling
- voldoende trainingsbudget en mogelijkheden om trainingen te volgen
- uitstekende arbeidsvoorwaarden
- regelmatig (optionele) activiteiten, congressen, etentjes en borrels
Het is een professionele organisatie waar goed (en dus niet ‘hard’) werken wordt beloond en waar je alle vrijheid krijgt om jezelf te ontwikkelen en te bewijzen. Belangrijk is dat dit niet ten koste gaat van mijn plezier in het werk en als ik om me heen kijk naar mijn collega’s zie ik exact hetzelfde.

Ik heb ruim 7 jaar bij Accenture (Technology Solutions) gewerkt - onlangs ben ik wat anders gaan doen, maar kijk met plezier terug op mijn tijd bij ATS en sluit me aan bij de opmerkingen van Matthijs.

Budget genoeg voor trainingen. Niet iedereen gebruikt het maximale van zijn budget waardoor er voor anderen vaak nog wat extra kan zijn. Reis- en verblijfskosten stonden over het algemeen los van de kosten van de training.

Begeleiding van starters kan altijd beter, maar ze worden in elk geval niet slecht betaald (ik heb de benchmarks gezien) en zeker ook niet tegen te hoge tarieven in de markt gezet (sprekend voor de starters op mijn vakgebied).

Arbeidsvoorwaarden bij ATS waren goed (niet uitzonderlijk, maar gewoon vergelijkbaar met concullega's) en inderdaad wordt goed werk beloond.

@Antoon Leurs, Matthijs Baaten en Arjen, misschien zou één van jullie Accenture moeten gaan vertegenwoordigen bij de HRM-discussie in plaats van Thomas Mulder.
Jullie verhaal over Accenture komt heel wat positiever over, zonder geblaas en gebrek aan marktkennis.

Een aantal xxx vragen met bijbehorende xxx antwoorden.

Er zijn nuttigere vragen te stellen zoals: "wat onderscheidt jullie van andere IT dienstverleners?".

Ik ken Accenture niet als werkgever. Ik heb Accenture wel meerdere keren meegemaakt bij verschillende klanten. De meeste (=niet alle) werknemers van Accenture hebben wel ambitie maar blinken niet uit door kennis, intelligentie of ervaring (de gemiddelde bedrijfseconoom/bedrijfkundige met 2-3 jaar ervaring). Dat Accenture meer van dit soort mensen wil is duidelijk, dit past goed bij de aanpak (projecten met veel overhead uitvoeren, iedere senior (= 5 jaar ervaring) heeft 2-3 juniors voor het maken van ppt, visio, communicatieplannen etc....

Dat is herkenbaar Joe, ik heb van enkele collega's dezelfde verhalen mogen horen.Het onvermogen hangt mi samen met de beweging dat programmeerwerk door grote bedrijven als Accenture bij voorkeur in landen zoals India wordt gedaan. De onshore resources worden dan geacht om vanuit de schoolbanken als designers aan de slag te gaan. Dit gaat tegen het natuurlijke groeipad in.

Volgens mij zijn er een paar mensen hier gewoon jaloers. Noem anders eens een paar andere it-dienstverleners waar je na 2 maanden een tweeweekse cursus in Chicago mag volgen?!

Verder staan er echt tal van trainingen klaar.

Sogeti?

Karel, ik werk regelmatig in Amerika op projectbasis. Zijn er hier nog 35+-ers die vinden dat mogen reizen voor een zakelijk doel (training, project, etc.) leuk is? Kan het mij niet voorstellen.

@bdh, Sogeti inderdaad wel. Maar goed, ik was door hen benaderd, en ze kwamen voor een WO afgestudeerde aan met 1800 bruto p/m. Dat is toch gewoon lachwekkend?!
Ze vonden dat zelfs zeer redelijk.

@Jan, ik kan me voorstellen dat dat naarmate je ouder wordt steeds minder leuk wordt.

@Karel, wat moet ik mij voorstellen bij 2 weken cursus in Chicago, wat is hieraan zo bijzonder? (12 uur in een vliegtuig, hotel en een cursus JAVA of SAP?)

@Johan: Daar is ook niets bijzonders aan. Het gaat er daarbij vooral om dat je nonchalant je vrienden in de kroeg kunt laten weten, dat je de volgende week 'voor je werk' in Chicago moet zijn.

Een cursus in de vs, tja kinderhanden zijn snel gevuld. overigens dienen de kinders dan wel even bij de suikeroom te blijven. eerder vertrekken betekent nl. betalen!

De tweewekelijkse training gaat over Accenture en haar delivery modellen, change management beginselen, etc. Voor elk verschillend level ga je naar Chicago.De inhoudelijke trainingen voor specifieke IT onderwerpen staan hier los van. Er is totaal geen sprake van terugbetalen bij vroegtijdig verlaten van Accenture.
Ik verbaas mij zeer over de soms zure reacties hier en de onterechte aannames.

@Rutger, het gaat dus niet om trainingen om van jou een betere ICT-er te maken, maar om van jou een betere Accenture werknemer te maken. Dit i.t.t. wat Thomas Mulder suggereert.

Vrijwel alle detacheringbedrijven geven dit soort trainingen. Ze zijn een investering in het bedrijf en niet in de werknemer. Het zijn geen trainingen die je in je CV kan zetten of als beloning gezien kunnen worden.

Rutger, je uitleg lijkt me sommige “zure reacties” juist te kunnen rechtvaardigen.

Beetje laat maar wilde slechts laten weten dat het bij Accenture alleen om geld en geld alleen gaat. Als je je daarvoor helemaal kapot wilt (laten) werken, ga dan gerust je gang. Volgens mij is onze generatie op zoek naar meer dan dat.

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2010-07-30T08:50:00.000Z Heleen van Roon
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.