Dell breidt service-pakket uit

Voortaan ook virus- en spywarebestrijding, e-mail en financiering

Dell Computer gaat zijn mkb-strategie in de loop van het najaar opkrikken met een forse uitbreiding van het dienstverleningspakket en met lease- en financieringsdiensten. Met de nieuwe services begeeft de hardwareleverancier zich nog verder op het terrein waar wederverkopers tot voor kort het rijk alleen hadden.

De diensten die Dell aanbiedt onder de naam 'point-of-need services' omvatten het verwijderen van virussen en spyware van servers en desktops, het tunen van systemen, het opzetten en ondersteunen van internet en e-mail en hulp en ondersteuning bij het installeren van (bedrijfs-)software. De Emea-diensten moeten rond december operationeel zijn. Eind september komt Dell met meer details van de services naar buiten, aldus Anja Monrad, senior marketingmanager services van Dell Emea in Kopenhagen. Over de prijsstelling wilde Monrad nog niets kwijt.

Aanbod uitgebreid

Dell vergroot zijn huidige aanbod van pre-salesdiensten, 24x7-onderhoudscontracten met zakelijke klanten en ondersteuning bij de uitrol van Dell apparatuur omdat uit onderzoek in Europa blijkt dat meer dan een vijfde van de service-telefoontjes niet gedekt worden door de termen van het onderhoudscontract. Die vallen volgens Monrad buiten de scope van de huidige contracten of buiten de serviceperiode.
"Klanten dringen bij ons aan op uitbreiding van ons service-aanbod omdat ze daar in de praktijk behoefte aan blijken te hebben." Het bedrijf gaat de diensten op afstand vanuit zijn eigen callcenters aanbieden. Zodra er uitgerukt moet worden, zullen bestaande partners als Getronics en Unisys worden ingeschakeld, aldus Monrad.

Financiering en lease

Dell gaat in de Emea-regio ook van start met Dell Direct Financial Solutions. Consumenten en klanten uit het midden- en kleinbedrijf kunnen daarmee de aanschaf bekostigen van Dell apparatuur via een leaseconstructie of financiering. Voor de effectuering van zijn plannen rond financiering gaat het bedrijf uit Texas in de verschillende Europese landen op zoek naar partners in de bankwereld.
Dell-klanten kunnen de financiering via internet of de telefoon aanvragen bij het bedrijf. Dell streeft ernaar beslissingen omtrent de financiering zoveel mogelijk realtime via internet of de telefoon aan de klant mee te delen. De looptijd van de leningen varieert van 24 tot 48 maanden. De aanschafprijs van de Dell apparatuur kan geheel of gedeeltelijk langs deze weg worden gefinancierd. "Tegen concurrerende tarieven", aldus Garrett Crowe, manager financial services van Dell Emea.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-09-23T00:00:00.000Z René Rippen
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.