Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Rob van Rinsum, Pink Elephant

Groeien door persoonlijk te blijven

29 oktober 2019 - 13:163 minuten leestijdAdvertorialInnovatie & TransformatiePink Elephant
Redactie Computable
Redactie Computable

Dezelfde IT-dienstverlener, maar dan nog beter. Pink Elephant onderging de afgelopen jaren een flinke transformatie, waardoor meer focus ontstond. Meer focus op de klant en meer focus op de eindgebruikers. En met resultaat, vertelt directeur Rob van Rinsum van Pink Elephant Nederland. ‘We spelen inmiddels de Champions League, maar houden het persoonlijk.’

Organisaties vinden het prettig om zo min mogelijk leveranciers in te schakelen, aldus Van Rinsum. Het liefst leggen ze alles neer bij één partij, die de andere partners en leveranciers aanstuurt. ‘Laat de klant zich maar richten op hun primaire proces, dan regelen wij de ict wel. Om die reden hebben we van IT outsourcing tegenwoordig onze hoofdpropositie gemaakt.’

De helpdesk en het IT-beheer zijn de belangrijkste outsourcingtaken die Pink Elephant voor klanten op zich neemt. Dit werk gaat vaak gepaard met andere diensten van het bedrijf, zoals Professional Services (detachering), Consulting en Education (trainingen). En die aanpak werkt, zegt Van Rinsum. Bijvoorbeeld bij thuiszorginstelling Carintreggeland.

Pink Elephant wist de administratieve last en werkdruk van het ambulante personeel bij het Twentse zorgbedrijf sterk te verminderen door een medewerkersportaal te realiseren dat werkt op elk device. Thuiszorgers kunnen gemakkelijker informatie vinden en aanvullen, zelfs onderweg. ‘Wij gaven ze een iPad met single sign-on voor alle toepassingen. Daardoor besteden ze nu veel minder tijd aan administratie en meer aan zorgverlening. De collega’s van Education maakten daarbij een instructiefilmpje. De kosten hiervan waren laag, maar het zorgde er wel voor dat het aantal incidentmeldingen bij de servicedesk met 80 procent daalde. Hoe beter gebruikers weten hoe ze met de IT-middelen om moeten gaan, hoe minder incidenten er zijn. En hoe hoger de tevredenheid onder gebruikers en medewerkers is.’

Persoonlijke aandacht

Die klant- en gebruikerstevredenheid staan bij Pink Elephant hoog in het vaandel, zegt directeur Van Rinsum. ‘We bereiken dat met persoonlijke aandacht. Daarmee maken we echt het verschil. Bij de andere grote integrators gaat het veel minder persoonlijk. We zijn gemakkelijk benaderbaar en staan ook open voor contact met de klanten van onze klanten. Gebruikerstevredenheid is de kern van onze rapportages. Bij elk contact vragen we feedback. Dat doen we met gouden, groene, oranje en rode smiley’s. Managers bij de klant en wijzelf zien in een app precies wat de tevredenheid op dat moment is, en wat er eventueel beter kan. Daar nemen we dan ook echt actie op. Hierdoor steeg binnen een jaar de gebruikerstevredenheid van 65 naar 90 procent.’

Door die tevredenheid verliest Pink Elephant vrijwel geen klanten, weet Van Rinsum. ‘Zoals Energiebeheer Nederland, EBN. Zij waren al klant en kozen ons kortgeleden voor de derde keer als IT-partner. Ze zijn zo tevreden dat ze ons gewoon weer wilden hebben. En zo zijn er wel meer klanten die voor ons blijven kiezen in plaats van voor één van de andere grote namen in de sector. De meeste dienstverleners zijn vooral geïnteresseerd in hun marktaandeel en niet in de individuele klant. Dat doet Pink anders.’

‘Pink Elephant is inmiddels een geduchte concurrent van de grote IT-namen’, concludeert directeur Van Rinsum. ‘Wij spelen tegenwoordig echt in de Champions League en dat vinden we gaaf. We zijn trots op onze persoonlijke aanpak en doen wat we beloven. We zijn groot gegroeid door het persoonlijk te houden.’

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs