Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Sander Hulsman

Juryrapport: Spraak in CRM bij CustomerPulse

04 juni 2015 - 09:09Awards NieuwsInnovatie & Transformatie
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Veel aandacht gaat tegenwoordig uit naar de customer experience of de customer journey. Menig bedrijf past daar ook hun contactcenter op aan of stelt hele webcare teams samen. Voor het filteren van telefoongesprekken met contactcenters liet Customerpulse een applicatie bouwen door Prime Ear en Sping. Eerstgenoemde leverde de spraakherkenningstechnologie en Sping zorgde voor integratie met verschillende contactcentersystemen. Partijen moesten zorgen voor het snel up-and-running opleveren van de toepassing en het behapbaar maken van grote hoeveelheden data.

De integratie van de spraakherkenningstechnologie zorgde al voor een aanzienlijke versnellingsslag, maar het zoeken naar relevantie informatie kon nog effectiever. Sping ontwikkelde, op basis van Ruby on Rails, daarom aan de voorkant van de applicatie ook een dashboard. Dit hield het tonen van een wordcloud in. Daarna is stap voor stap met Customerpulse afgestemd wat ze graag nog meer in het dashboard wilde terugzien. Denk dan aan de mogelijkheid op een woord te klikken om vervolgens een lijst te krijgen van alle gesprekken waarin dat woord voorkomt. Managers kunnen fragmenten ook terug luisteren. Tot slot was Sping verantwoordelijk voor de integratie van de applicatie met de contactcentersystemen van de klant en in sommige gevallen de hosting van de applicatie.

Juryoordeel

In contactcenters heb je eigenlijk nooit te maken met generieke systemen. Er draaien verschillende systemen en van tevoren weet je eigenlijk nooit wat de interfaces zijn. Dan moet je ervoor zorgen dat de informatie wordt omgevormd naar een formaat dat kan worden verwerkt. Met name sociale media nemen een steeds grotere rol in bij het centraal stellen van de klant. Door deze vernieuwingen in crm-beleid en -toepassingen, wordt echter één groep in toenemende mate buiten beschouwing gelaten: de klant die belt. Prime Ear en Sping hebben dit probleem goed weten te tackelen bij ComputerPulse door spraakherkenningstechnologie te koppelen met een dashboard en de contactcentersystemen. Een prestatie van formaat, en dus een nominatie waard.

Stemmen

Op 3 november 2015 tijdens de jubileumeditie van de Computable Awards wordt bekend wie er naar huis gaan met de awards. U kunt nu stemmen op uw favoriet binnen elke categorie.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Stem nu voor de Computable Awards 2025!

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    ActueelCarrière

    Kort: Asus vangt bot bij rechter om thuiswerken, 145,5 miljoen EU-subsidie voor cyberbeveiliging (en meer)

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Kernapplicaties smeken om platform- en devops-aanpak

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs