Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Fusie CCS en Netaspect afgeblazen

03 juni 2009 - 05:41ActueelInnovatie & TransformatieCCSNetaspect
Rik Sanders
Rik Sanders

De fusie van softwaremakers CCS en Netaspect is van de baan. Beide partijen kondigden in februari een samensmelting aan, maar zien na nader onderzoek de grote voordelen ervan niet meer in. De partijen willen nog wel verder gaan met hun samenwerking. CCS levert een backofficepakket aan de verzekeringsbranche, terwijl Netaspect software voor de front- en midoffice aanbiedt. De fusie had een geïntegreerde oplossing voor verzekeringsmaatschappijen moeten opleveren.

Een woordvoerster van CCS zegt dat na diepgravender onderzoek voor beide partijen bleek dat 'een plus een toch niet meer drie was, maar gewoon twee. De voordelen bleken toch minder groot dan we hadden ingeschat. CCS blijft wel samenwerken met Netaspect.'

Dat het afblazen van de fusie te maken zou hebben met financiële problemen rond Netaspect is de zegsvrouw niet bekend. De leverancier van frontoffice-software had een geschil met financieel dienstverlener Vvaa, maar dat is volgens haar opgelost.

Ook zegt de woordvoerster niets te weten van een conflict tussen de architecten van CCS en die van Netaspect. CCS is een Progress-huis, terwijl de software van Netaspect gebaseerd is op het Microsoft-platform. Na de fusie zou CCS het Progress-platform afbouwen en overgaan op Microsoft. 'Wij werken nu aan een eigen geïntegreerde weboplossing', stelt zij.

Bedrijven

CCS uit Woerden telt 160 medewerkers, terwijl Netaspect (Dordrecht) zo'n 60 werknemers telt.  CCS biedt de Level 7-backoffice-oplossing aan; Netaspect levert de front- en midofficesoftware Certigo. CCS bedient vooral de middelgrote (Generali, Allianz) en kleinere bedrijven uit het verzekeringswezen, alhoewel Netaspect ook een aantal grote partijen tot klant mag rekenen.

Meer over

FusiesMidoffice

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelSoftware & Development

    CCS en Netaspect kondigen fusie aan

    AchtergrondFinanciële dienstverlening

    CCS steekt met verzekeringssoftware grens over

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Avedon investeert in softwareleverancier CCS

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Automatiseerder CCS schrapt banen

    Computable.nl
    AchtergrondSoftware & Development

    ‘Maatwerk vormt een sta-in-de-weg’

    Deal
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Netaspect krijgt geld én nieuwe topman

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs