T-Mobile krijgt boete van 5 miljoen euro

Maximale dwangsom vastgesteld op 40 miljoen euro

Dit artikel delen:

Telecombedrijf T-Mobile moet een dwangsom van vijf miljoen euro betalen aan het Agentschap Telecom. Volgens de toezichthouder voldoet T-Mobile niet aan de vergunningsvoorwaarden door onvoldoende gebruik te maken van de UMTS-frequenties van het in 2007 overgenomen Orange.

Als T-Mobile over drie maanden nog steeds in gebreke blijft, volgt er een dwangsom van nog eens vijf miljoen euro. Het bedrag kan oplopen tot maximaal veertig miljoen euro.

Het telecombedrijf raakte onlangs in opspraak, omdat het umts-netwerk vaak overbezet is. Daardoor kunnen abonnees het 3G-netwerk, dat bijvoorbeeld gebruikt wordt om snel te internetten, niet gebruiken. De capaciteitsproblemen worden veroorzaakt door het toegenomen gebruik van internet op smartphones. Vooral de iPhone, die in Nederland uitsluitend via T-Mobile in combinatie met een abonnement wordt verkocht, blijkt de boosdoener. Het resultaat is dat het bedrijf te maken heeft met 'filevorming' op bepaalde drukbezette 3G-antennelocaties.

Voldoende dekking

T-Mobile kreeg in november vorig jaar ook al een dwangsom opgelegd, omdat het bedrijf volgens het Agentschap Telecom geen gebruikmaakte van de UMTS-frequenties van Orange. Het ging toen om een bedrag van vijf miljoen euro. De verbeteringen die de telecomaanbieder toen doorvoerde, zouden nu onvoldoende blijken. 'Het is belangrijk dat vergunninghouders zich houden aan de voorwaarden. Het is onze taak om daar op toe te zien', zegt directeur-hoofdinspecteur Peter Spijkerman van het Agentschap Telecom.

De telecombedrijven Orange, T-Mobile, Telfort, Vodafone en KPN kregen in 2000 na een veiling een UMTS-vergunning. De voorwaarden die de overheid stelde aan de vergunning is dat de gekochte frequentie gebruikt wordt en dat er voldoende dekking wordt geboden.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Mijn ervaringen met T-Mobile zijn na anderhalf (!!) jaar ronduit slecht. Vanaf het begin sturen ze al veel te hoge rekeningen oa met kosten zoals "aansluitkosten", ten onrechte in rekening gebrachte administratiekosten (telkens 15 euro) en vooral zeer vage en dikwijls ook veel te hoge kosten buiten de bundel. Vooral op dit laatste hoopt T-Mobile slapend rijk te worden aangezien werkelijk ALLES voor 25 cent per minuut of per sms afgerekend wordt!! Ook is op vrijwel elke factuur het bedrag 1 cent te hoog, check dat zelf maar als je klant bent. Bij miljoenen klanten brengen ze zo tienduizenden euro's in het laatje, zonder dat iemand er ook maar iets van merkt. Een rekening van 23,32 of 23,33 zal de meeste mensen niet opvallen tenzij je ALLES nakijkt! Juist dat heb ik vrijwel elke maand gedaan en je weet niet wat je ziet, "credits" van 15 euro worden dan doodleuk 14,99 zodat ze daar ook weer een cent stelen. Op deze manier kunnen ze zo'n boete gemakkelijk betalen, de pot met gestolen geld zit natuurlijk allang vol!! T-Mobile waarschuwt ook NIET voor sms betaaldiensten, wat ze van de OPTA WEL moeten doen. Hiermee geconfronteerd zei men doodleuk dat ik gelijk had, maar die smsjes (1 euro 20 cent per ontvangen bericht!!) heb ik NOOIT vergoed gekregen. Als er geroofd kan worden laten ze geen mogelijkheid onbenut!!!

Vacatures Mobility

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2010-06-10T16:38:00.000Z Heleen van Roon
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.