PostNL wil in zijn businessroadmap continu de standaarddienstverlening verbeteren. Zo bezorgt het bedrijf nu bijvoorbeeld ook in de avonden en op zaterdag en zondag. Daarbij kan de klant aangeven wanneer deze thuis bent en mocht dit nodig zijn, dan slaat PostNL de pakketten tijdelijk op. Hiervoor wordt een complete store-en forward-oplossing voor het herrouteren ingezet, met alle logistieke en technologische uitdagingen van dien. Verder schuift PostNL op in het bestel- en bezorgproces. Waar het vroeger aanhaakten bij de logistiek, beweegt PostNL we nu naar een ecosysteem waarin de rol begint bij de transactie. Dankzij een api-omgeving kan het postorderbedrijf inpluggen in de ecosystemen van partners.
De wereld beweegt naar platformen en Marcel Krom heeft ervoor gezorgd dat PostNL daarin qua it en digitalisering mee kan komen. Hiervoor waren we verschillende zaken noodzakelijk, zoals het inrichten van masterdatamanagement, datalakes, een api-platform, een analytics center of excellence, platformdenken en platformconnecties. Het zijn allemaal zaken die in meer of mindere mate cruciaal zijn voor de businessontwikkelingen, en die altijd vanuit het grote geheel moeten worden benaderd.
Computable.nl over Computable
De juiste mindset bij omscholing
'Proactieve' softwarerobot verdient onze aandacht
Klanten SolarWinds laks met maatregelen
Laatste week voor de Computable Kerstpuzzel
2020: Coronapandemie kreeg geen vat op overnames
Computable Kerstpuzzel 2020 ‘Van A tot Z’
Grapperhaus draait om verzwakken encryptie heen
Computable-onderzoek: Thuiswerken is blijvertje
Afas voelt hete adem in nek van nieuwkomers
Deellijstjes financieel onderzoek onder ict-bedrijven