Salesforce Cloud scoort met zelflerende algoritmen

Computable Awards 2022, categorie Customer Experience

Sinds een paar jaar gebruikt Prénatal de Commerce Cloud van Salesforce, waardoor het handmatig. instellen van relevante producten op de productpagina nu automatisch gebeurt door zelflerende algoritmen. De kwaliteit van de recommendations wordt daardoor steeds beter. Afgelopen jaar is Prénatal ook gebruik gaan maken van de Marketing en de Service Cloud van Salesforce. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om Salesforce Cloud te nomineren in de categorie Customer Experience.

Wegingen en score

Computable-experts hebben alle inzendingen in de categorie Customer Experience van vier cijfers voorzien. De hoofdjury heeft vervolgens aan deze vier onderdelen wegingen (totaal 100) toegekend om zodoende tot een eindcijfer te komen. De top 10 hoogste cijfers is genomineerd.

Wegingen (totaal 100)
29 (Klantdefinitie)
31 (Klantgerichtheid)
21 (Klantinnovatie)
19 (Klantloyaliteit)

Eindcijfer Salesforce Cloud: 6,51

Volgens Prénatal draagt de cloudoplossing van Salesforce positief bij aan de manier van werken. De manier van inkopen verandert namelijk. Waar je vroeger als retailer op basis van ervaring en intuïtie een inschatting maakte of iets zou gaan lopen, probeer je het nu eerst online met een kleine hoeveelheid uit. Dat betekent ook dat Prénatal zijn leveranciers met behulp van de oplossingen van Salesforce veel beter kan informeren over de prestaties van hun product en ze daardoor effectiever kunnen inkopen. De investeringen moeten uiteindelijk door een hogere klantwaarde worden terugverdiend. Prénatal verwacht door deze nieuwe technologie een positieve invloed te hebben op het aankoopproces van klanten.

Ook de klantenservice is bij Prénatal met de oplossingen van Salesforce op een veel hoger niveau komen te staan. Als een klant belt, dan kennen ze de hele geschiedenis van de klant. Zo weten ze bijvoorbeeld al wat er eerder door de klant is gekocht, wanneer de klant in het verleden eerder contact heeft gezocht en via welk communicatiekanaal dat is gebeurd. Dat betekent onder andere dat klanten van Prénatal bijvoorbeeld nooit meer ordernummers op hoeven te noemen aan de telefoon. Ze worden meteen geholpen. Door de inzet van artificial intelligence in de Salesforce Cloud kan Prénatal beter voorspellen wat het voorkeurskanaal van de klant is. Tevens zorgt ai ervoor dat minder relevante artikelen voor een klant ook minder prominent zichtbaar zijn in de communicatie en op de website.

Terug naar de overige genomineerden
Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-06-27T10:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.