De portal wordt gebruikt door vijftien verschillende geldverstrekkers, elk gelabeld in hun eigen huisstijl. Meer dan 260.000 consumenten maken gebruik van deze self-service optie. Via de portal kunnen aanvragen nu direct geautomatiseerd in het bronsysteem worden verwerkt, en als ze aan de eisen voldoen, direct worden doorgevoerd. De vernieuwde self-service omgeving heeft zeer concrete resultaten opgeleverd: in 2018 werd 18 procent van alle opnameverzoeken voor het bouwdepot via de portal ingediend; in 2021 groeide dit aantal tot maar liefst 98 procent. Het telefoonverkeer is in 2021 met 37 procent afgenomen en het aantal e-mails met bijna 20 procent
Het Mendix-platform helpt Quion om aan de steeds sneller veranderende klantwens te voldoen. Iedere twee weken wordt nieuwe functionaliteit gebouwd. Deze innovatie ontstaat soms vanuit wet- en regelgeving, soms vanuit de wens van geldverstrekkers en soms omdat er een kans gesignaleerd wordt. Bij de ontwikkeling van de portal neemt Quion de klantreis als uitgangspunt, niet de procedure die er nu eenmaal altijd al was. Quion gelooft namelijk dat een eenvoudig en transparant proces voor de klant aan de voorkant automatisch leidt tot een efficiënte verwerking in de systemen aan de achterkant. Dit geldt voor alle facetten van een klantvraag: de klant kan altijd op de portal terecht om een vraag te stellen of een verzoek voor een wijziging te doen.
Terug naar de overige genomineerden
Computable.nl over Mendix
SAP dwingt klanten tot zuiveren kerncode
Mendix 10 brengt composable enterprise binnen handbereik
Nieuwe isv-strategie Mendix
Jumbo brengt Mendix in stelling bij artikelbeheer
Incentro en 4NG slaan slag met overnames
Xebia slaat handen ineen met Netlink Digital
Geen Mendix maar Info Support voor pensioenportaal AZL
Mendix selecteert drie non-profits voor ‘Low-Code for Good’ hackathon
Becx Verhuur scoort met verhuurapp
Foodprint Group reduceert afval met Mendix-apps