Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Quion en Mendix scoren met online klantenportal

Finance creditcard
14 juni 2022 - 08:10Awards NieuwsCloud & InfrastructuurMendixQuion

Financieel dienstverlener Quion, één van de grootste onafhankelijke third party dienstverleners voor het beheer van hypotheken en heeft zijn online self-service portal verbeterd. Met de vernieuwde portal kunnen consumenten hun hypotheekzaken nu eenvoudig online regelen. Quion selecteerde het Mendix low-code platform om de online services te vernieuwen en een schaalbare oplossing te ontwikkelen die voldoet aan de geldende wet- en regelgeving. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om ‘Self-service online klantenportal’ van Quion en Mendix te nomineren in de categorie Customer Experience.

De portal wordt gebruikt door vijftien verschillende geldverstrekkers, elk gelabeld in hun eigen huisstijl. Meer dan 260.000 consumenten maken gebruik van deze self-service optie. Via de portal kunnen aanvragen nu direct geautomatiseerd in het bronsysteem worden verwerkt, en als ze aan de eisen voldoen, direct worden doorgevoerd. De vernieuwde self-service omgeving heeft zeer concrete resultaten opgeleverd: in 2018 werd 18 procent van alle opnameverzoeken voor het bouwdepot via de portal ingediend; in 2021 groeide dit aantal tot maar liefst 98 procent. Het telefoonverkeer is in 2021 met 37 procent afgenomen en het aantal e-mails met bijna 20 procent

Het Mendix-platform helpt Quion om aan de steeds sneller veranderende klantwens te voldoen. Iedere twee weken wordt nieuwe functionaliteit gebouwd. Deze innovatie ontstaat soms vanuit wet- en regelgeving, soms vanuit de wens van geldverstrekkers en soms omdat er een kans gesignaleerd wordt. Bij de ontwikkeling van de portal neemt Quion de klantreis als uitgangspunt, niet de procedure die er nu eenmaal altijd al was. Quion gelooft namelijk dat een eenvoudig en transparant proces voor de klant aan de voorkant automatisch leidt tot een efficiënte verwerking in de systemen aan de achterkant. Dit geldt voor alle facetten van een klantvraag: de klant kan altijd op de portal terecht om een vraag te stellen of een verzoek voor een wijziging te doen.

Terug naar de overige genomineerden

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Robot digitale hulp
    Innovatie & Transformatie

    ABN Amro scoort met digitale aanspreekpunt Anna

    Innovatie & Transformatie

    citizenM scoort met digital-first hotel

    Online kopen shoppen
    Innovatie & Transformatie

    Nijhof scoort met online klantbeleving

    Cloud & Infrastructuur

    Salesforce Cloud scoort met zelflerende algoritmen

    Customer experience klanttevredenheid klantervaring
    Cloud & Infrastructuur

    Dit zijn de 10 beste digitale klantervaringen!

    Whatsapp
    Software & Development

    Conversation24 scoort met nieuwe contactkanalen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs