Quion en Mendix scoren met online klantenportal

Computable Awards 2022, categorie Customer Experience

Dit artikel delen:
Finance creditcard

Financieel dienstverlener Quion, één van de grootste onafhankelijke third party dienstverleners voor het beheer van hypotheken en heeft zijn online self-service portal verbeterd. Met de vernieuwde portal kunnen consumenten hun hypotheekzaken nu eenvoudig online regelen. Quion selecteerde het Mendix low-code platform om de online services te vernieuwen en een schaalbare oplossing te ontwikkelen die voldoet aan de geldende wet- en regelgeving. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om ‘Self-service online klantenportal’ van Quion en Mendix te nomineren in de categorie Customer Experience.

Wegingen en score

Computable-experts hebben alle inzendingen in de categorie Customer Experience van vier cijfers voorzien. De hoofdjury heeft vervolgens aan deze vier onderdelen wegingen (totaal 100) toegekend om zodoende tot een eindcijfer te komen. De top 10 hoogste cijfers is genomineerd.

Wegingen (totaal 100)
29 (Klantdefinitie)
31 (Klantgerichtheid)
21 (Klantinnovatie)
19 (Klantloyaliteit)

Eindcijfer Self-service online klantenportal (Quion en Mendix): 6,96

De portal wordt gebruikt door vijftien verschillende geldverstrekkers, elk gelabeld in hun eigen huisstijl. Meer dan 260.000 consumenten maken gebruik van deze self-service optie. Via de portal kunnen aanvragen nu direct geautomatiseerd in het bronsysteem worden verwerkt, en als ze aan de eisen voldoen, direct worden doorgevoerd. De vernieuwde self-service omgeving heeft zeer concrete resultaten opgeleverd: in 2018 werd 18 procent van alle opnameverzoeken voor het bouwdepot via de portal ingediend; in 2021 groeide dit aantal tot maar liefst 98 procent. Het telefoonverkeer is in 2021 met 37 procent afgenomen en het aantal e-mails met bijna 20 procent

Het Mendix-platform helpt Quion om aan de steeds sneller veranderende klantwens te voldoen. Iedere twee weken wordt nieuwe functionaliteit gebouwd. Deze innovatie ontstaat soms vanuit wet- en regelgeving, soms vanuit de wens van geldverstrekkers en soms omdat er een kans gesignaleerd wordt. Bij de ontwikkeling van de portal neemt Quion de klantreis als uitgangspunt, niet de procedure die er nu eenmaal altijd al was. Quion gelooft namelijk dat een eenvoudig en transparant proces voor de klant aan de voorkant automatisch leidt tot een efficiënte verwerking in de systemen aan de achterkant. Dit geldt voor alle facetten van een klantvraag: de klant kan altijd op de portal terecht om een vraag te stellen of een verzoek voor een wijziging te doen.

Terug naar de overige genomineerden
Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-06-27T10:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.