Voor meer controle over data moest het mdm-programma op de schop. In plaats van gegevens die zich in verschillende systemen bevinden, wilde men naar een overkoepelend systeem voor het beheer. Dit om de juiste inzichten in de customer journey te krijgen. Ook kan Jumbo zo beter voldoen aan privacywetgeving. Met nieuwe mdm-software van Tibco werkte de supermarktketen aan een loyaal klantenbestand, door de klant centraal te stellen en de verwachtingen te overtreffen. De mdm-aanpak realiseerde een volledig (360 graden) zicht op het bedrijf en zijn klanten. Onderliggende datastructuren zijn met het mdm-platform aangepakt.
Als klanten punten niet bij zouden kunnen houden, zullen sommigen er niet blijven winkelen. Dat werkt ook de andere kant op, het verdienen van meer beloningen zorgt juist voor meer winkelbezoeken. Jumbo kan door de mdm-modernisatieslag zien waar klanten geïnteresseerd in zijn en alle klantendata bijhouden. Daarnaast heeft het bedrijf inzicht in trends. Jumbo zag direct resultaten bij de lancering van het loyaliteitsprogramma. Doordat klantendata georganiseerd is, zijn er ook minder vragen vanuit klanten. Daardoor kunnen dataspecialisten zich meer bezighouden met waardevolle projecten. Bovendien hoeft customer service minder problemen op te lossen rond incorrecte klantendata.
Terug naar de overige genomineerden
Computable.nl over Tibco
TIBCO Cloud Integration krijgt nieuwe iPaaS-functionaliteit
TIBCO komt met nieuwe TIBCO Cloud EBX
TIBCO WebFOCUS optimaliseert de gebruikerservaring
TIBCO helpt de gemeente Rotterdam met inzet van Cloud API Management
TIBCO en Mercedes-AMG Petronas Formula One Team zetten samenwerking voort
Gartner en Forrester benoemen TIBCO tot leider in Master Data Management
Volkswagen Pon Financial Services haalt meer waarde uit data met TIBCO
TIBCO verenigt data op intelligente wijze met een agile datastructuur
Mercedes F1 Team gebruikt TIBCO om concurrentie voor te blijven