Apolix is inmiddels uitgegroeid tot een winstgevende organisatie van veerien medewerkers zonder externe financiering. Met onder andere Nederlandse klanten als Van Oord, gemeente Rotterdam, Bol.com en Erasmus Universiteit heeft Apolix inmiddels ook klanten in Duitsland, België, Zwitserland, België en India. Het bedrijf meent dat iedere organisatie waarde kan halen uit (ongebruikte) data. De startup ziet dat bedrijven veel investeren in dashboards en analysis, maar als hier geen bruikbare informatie uit voortkomt is er geen toegevoegde waarde. Daarom richt Apolix zich op waarderealisatie.
De afgelopen decennia zijn er veel erp- en crm-systemen opgeleverd, althans als de implementatie uiteindelijk succesvol was. Vaak zie je in de praktijk dat slechts een fractie van het beoogde of een afwijkend ontwerp is opgeleverd. Dit heeft geresulteerd in een delta tussen het ontwerp en het uiteindelijke resultaat. Als gevolg hiervan zie je dat veel processen een eigen leven zijn gaan leiden en mensen toch maar zijn blijven sturen op Excel-sheets en geitenpaadjes ontdekken binnen de digitale processen. Door middel van process mining krijg je het volledige proces inzichtelijk, gebaseerd op feiten. Vervolgens ga je deze processen weer terugbrengen naar het oorspronkelijk ontwerp.
Computable.nl over Apolix
Procesoptimalisatie door middel van data!