WordProof legt een laag van vertrouwen over het internet zodat je weet van wie informatie afkomstig is, en dat het niet gemanipuleerd is. Het bedrijf zorgt ook dat consumenten sterker staan. Wanneer er bijvoorbeeld onenigheid is met een webshop over de algemene voorwaarden, dan kun je zien of die in de tussentijd zijn aangepast. DPG Media is launching customer van WordProof en gebruikt de blockchaindienst om het copyright van de artikelen op de website Indebuurt.nl te bewaken.
Amper drie maanden na de start van het bedrijf besloot WordProof zich in te schrijven voor de Blockchains for Social Good-competitie, een wedstrijd van de Europese Unie voor blockchainoplossingen met een positieve maatschappelijke impact. Om een zo goed mogelijk wedstrijdplan te schrijven - en de hoofdprijs van een miljoen euro in de wacht te kunnen slepen - nam de startup iemand twee maanden in dienst. Zodoende wist het de visie perfect te krijgen en kritische vragen direct te beantwoorden. Er werd voortgebouwd op bestaande protocollen zoals de ISO-normering en een nieuwe standaard werd ontwikkeld. Het Amsterdamse bedrijf won hiermee het miljoen euro prijzengeld, nadat 175 andere deelnemers werden verslagen.
Terug naar de overige genomineerden
Computable.nl over WordProof