Gemeente Tilburg scoort met burgers centraal

Computable Awards 2022, categorie Overheidsproject

Dit artikel delen:
Burgers balie gemeente

De gemeente Tilburg heeft voor het omnichannel-platform van Salesforce gekozen om haar gemeentelijke dienstverlening te organiseren rondom de burger. De gemeente wil haar gemeentelijke dienstverlening naar een nieuw niveau brengen en wil dit doen met een goede service in alle kanalen van contact met de burger. Gemeente Tilburg kiest voor een combinatie van cloud-oplossingen om de digitalisering van de gemeente vorm te geven en haar burgers centraal te zetten in haar dienstverlening. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om gemeente Tilburg te nomineren in de categorie Overheidsproject.

Wegingen en score

Computable-experts hebben alle inzendingen in de categorie Overheidsproject van vier cijfers voorzien. De hoofdjury heeft vervolgens aan deze vier onderdelen wegingen (totaal 100) toegekend om zodoende tot een eindcijfer te komen. De top 10 hoogste cijfers is genomineerd.

Wegingen (totaal 100)
26 (Complexiteit/risico’s)
41 (Toegevoegde waarde)
19 (Originaliteit/innovatieve kracht)
14 (Rol leverancier)

Eindcijfer Burgers centraal (Gemeente Tilburg, Salesforce en Brightfox): 6,31

Met de implementatie van Salesforce Service Cloud en Marketing Cloud krijgt de gemeente Tilburg een 360-graden beeld van de inwoners van de stad. Hierdoor kan de gemeente haar dienstverlening personaliseren en op het juiste moment via het juiste kanaal inspelen op wensen en behoeften van burgers. De nieuwe mogelijkheden stellen de gemeente daarmee in staat meer proactief te communiceren met burgers en een betere ervaring te creëren. Brightfox heeft de implementatie van de multicloud-oplossing verzorgde.

De gemeente Tilburg is het eerste aanspreekpunt in de publieke dienstverlening. Daarin wil het dat de burger meteen een goede ervaring heeft. Dat een burger een melding krijgt als het paspoort verlengd moet worden, is makkelijk voor te stellen. Maar ook op andere manieren wil de gemeente zorgen voor een betere klantervaring. Bijvoorbeeld door bij een verhuizing automatisch een bericht te versturen voor de aanvraag van een parkeervergunning, of een suggestie voor WhatsApp-groepen die beschikbaar zijn voor buurtbewoners. Op het Salesforce-platform worden uiteenlopende bronnen gebundeld waardoor een 360-graden beeld ontstaat. Zo kan Tilburg op het juiste moment via het juiste kanaal inspelen op de wensen en behoeftes van de inwoners van onze stad. De gemeente Tilburg loopt voorop in een omnichannel-strategie door alle burgercommunicatie via één omgeving te beheren.

Terug naar de overige genomineerden

Dit artikel delen:

Vacatures bij Gemeente Tilburg

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-07-01T10:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.