Met de implementatie van Salesforce Service Cloud en Marketing Cloud krijgt de gemeente Tilburg een 360-graden beeld van de inwoners van de stad. Hierdoor kan de gemeente haar dienstverlening personaliseren en op het juiste moment via het juiste kanaal inspelen op wensen en behoeften van burgers. De nieuwe mogelijkheden stellen de gemeente daarmee in staat meer proactief te communiceren met burgers en een betere ervaring te creëren. Brightfox heeft de implementatie van de multicloud-oplossing verzorgde.
De gemeente Tilburg is het eerste aanspreekpunt in de publieke dienstverlening. Daarin wil het dat de burger meteen een goede ervaring heeft. Dat een burger een melding krijgt als het paspoort verlengd moet worden, is makkelijk voor te stellen. Maar ook op andere manieren wil de gemeente zorgen voor een betere klantervaring. Bijvoorbeeld door bij een verhuizing automatisch een bericht te versturen voor de aanvraag van een parkeervergunning, of een suggestie voor WhatsApp-groepen die beschikbaar zijn voor buurtbewoners. Op het Salesforce-platform worden uiteenlopende bronnen gebundeld waardoor een 360-graden beeld ontstaat. Zo kan Tilburg op het juiste moment via het juiste kanaal inspelen op de wensen en behoeftes van de inwoners van onze stad. De gemeente Tilburg loopt voorop in een omnichannel-strategie door alle burgercommunicatie via één omgeving te beheren.
Computable.nl over Salesforce
AWS brengt arsenaal in stelling voor gen-ai-race
Sam Altman keert terug bij OpenAI
Ai-orkaan woedt over Microsoft Ignite
Main stapt in Amerikaanse zorgtech met LuxSci
Salesforce kiest Red Hat Enterprise Linux
Salesforce verhuist naar andere locatie in Amsterdam
Freeday maakt software-robots op maat
Michiel van Vlimmeren nieuwe ceo bij Nextview