Het zaaksysteem Liber en het zaakgericht werken verbeteren de dienstverlening, de efficiency van werken en de toegankelijkheid van informatie. De zaakbehandelaar kan volledig zelfredzaam opereren doordat hij de juiste tools heeft om zaken op een effectieve en waterdichte methode te starten, te behandelen en te monitoren. Zeker in combinatie met Corsa, dat gebruikt wordt als het digitale geheugen en zo zorgt voor orde, overzicht en inzicht in informatie. BCT en 8KTD ontwikkelden op basis van het Liber-zaaksysteem een nieuw klantcontactsysteem in combinatie met een baliemedewerkerportaal. Alle klantcontacten komen nu samen in één oplossing, met onder andere als resultaat dat automatisch de juiste klant en dossiers in de werkomgeving van de medewerker komen. Dit werkt erg prettig voor medewerkers die klanten sneller en gerichter verder kunnen helpen.
Het werken met de oplossingen van BCT maakt het tevens mogelijk om een architectuur te bouwen zonder complexe koppelingen. Een krachtige zoekmachine zorgt door het werken met indexen ervoor dat informatie in de juiste context voor medewerkers beschikbaar is. Zonder dat deze tussen verschillende applicaties moet schakelen. Deze nieuwe manier van werken heeft tot veel positieve reacties geleid bij medewerkers, bijvoorbeeld in de buitendienst. Als zij op inspectie gaan, is alle informatie voor hen beschikbaar.
Computable.nl over BCT
Burger doet gemeentewerk in 2030 grotendeels zelf
Word ook een 'waarom-woon-ik-daar-niet?'-gemeente
In 2030 geen fysiek gemeentehuis meer volgens kwart hogere ambtenaren
BCT behaalt internationaal erkende certificeringen ISO 16175 en ISO 9001
Informatieveiligheid afgenomen bij een derde van de gemeenten sinds corona
Samenwerking BCT en Aareon voor innovatieve factuurverwerking in de cloud
Samenwerking BCT en DataMask: documenten anonimiseren door middel van AI
Samenwerking BCT en MY-LEX met eerste concrete klantsuccessen
Meekrijgen mensen bij innovatie is zorg