Zijn verbindende kwaliteiten mocht De Reus onder meer toepassen bij het samenvoegen van de twee bedrijven Fujitsu Siemens (producten) en Fujitsu ICL (services). Ondanks deze organisatorische veranderingen en digitale revolutie is onder de leiding van De Reus de medewerkerstevredenheid binnen Fujitsu stabiel gebleven en de laatste jaren zelfs verder verbeterd naar een 7,4. Bovendien heeft hij Fujitsu Nederland winstgevend gemaakt en diverse mooie nieuwe klanten binnengehaald. In 2011 won Fujitsu het grootste Nederlandse contract voor het leveren van client devices voor de werkplekken van bijna alle ministeries. Bovendien werden servicescontracten afgesloten met onder andere Alliander, Equens, KLM, PWN, Evides, Arboned, Ahold, Sabic, Taqa, Havenbedrijf Rotterdam, gemeente Almere, Robeco, provincie Noord-Holland en Rijkswaterstaat.
Het effect dat innovatie heeft op de klanten bewijst Fujitsu Nederland onder meer met haar werkzaamheden voor Robeco. Robeco zocht een state-of-the-art werkplekoplossing, waarbij medewerkers anytime en anyplace kunnen werken. Fujitsu voorzag Robeco van een hardware-onafhankelijke digitale werkplek, gebaseerd op wereldwijde standaarden en de meest recente Microsoft-technologie, waaronder Windows10, Skype for Business, Office365 en OneDrive for Business. Fujitsu voorziet in een onsite servicedesk, terwijl een lokale Fujitsu Service Desk 24-uurs telefonische ondersteuning biedt.
Terug naar de overige genomineerden
Computable.nl over Fujitsu
Nauwkeurige turn-jurering door ai van Fujitsu
Ook consumenten geven stuk minder uit aan hardware
Waarom de Japanse pc-industrie teloorging
Dynabook met stille trom vertrokken uit Europa
Fujitsu stopt pc-verkoop in Europa
Nederland als eerste met xla-norm
Ransomware-dienst gebruikt preventieve deep learning
Fujitsu en NetApp helpen TU Delft aan supercomputer
Fujitsu komt met energiezuinige dataverbinding
Fujitsu NL experimenteert met 'onbeperkt' verlof