Zijn verbindende kwaliteiten mocht De Reus onder meer toepassen bij het samenvoegen van de twee bedrijven Fujitsu Siemens (producten) en Fujitsu ICL (services). Ondanks deze organisatorische veranderingen en digitale revolutie is onder de leiding van De Reus de medewerkerstevredenheid binnen Fujitsu stabiel gebleven en de laatste jaren zelfs verder verbeterd naar een 7,4. Bovendien heeft hij Fujitsu Nederland winstgevend gemaakt en diverse mooie nieuwe klanten binnengehaald. In 2011 won Fujitsu het grootste Nederlandse contract voor het leveren van client devices voor de werkplekken van bijna alle ministeries. Bovendien werden servicescontracten afgesloten met onder andere Alliander, Equens, KLM, PWN, Evides, Arboned, Ahold, Sabic, Taqa, Havenbedrijf Rotterdam, gemeente Almere, Robeco, provincie Noord-Holland en Rijkswaterstaat.
Het effect dat innovatie heeft op de klanten bewijst Fujitsu Nederland onder meer met haar werkzaamheden voor Robeco. Robeco zocht een state-of-the-art werkplekoplossing, waarbij medewerkers anytime en anyplace kunnen werken. Fujitsu voorzag Robeco van een hardware-onafhankelijke digitale werkplek, gebaseerd op wereldwijde standaarden en de meest recente Microsoft-technologie, waaronder Windows10, Skype for Business, Office365 en OneDrive for Business. Fujitsu voorziet in een onsite servicedesk, terwijl een lokale Fujitsu Service Desk 24-uurs telefonische ondersteuning biedt.
Terug naar de overige genomineerden
Computable.nl over Fujitsu
Haast geboden bij quantum computing
Ook Japanse supercomputer bevecht corona
Qutech en Fujitsu pielen aan modulaire quantumcomputer
Wachten op quantum computing niet nodig
Techreuzen sluiten zich aan bij open source-initiatief
Thuiswerk wordt de norm bij Fujitsu Japan
Japan nr.1, VS en China stap terug met supercomputers
Fujitsu vernieuwt it-infra bij grasexpert Barenbrug
Fujitsu stelt patenten beschikbaar voor aanpak corona
OGD zet werkplek Havenbedrijf Rotterdam in Azure