Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Social media

Boek: Zakelijke doelen bereiken met social media

12 januari 2016 - 13:55ActueelWerkplek & Beheer
Robin van Wees
Robin van Wees

'Social media' speelt een steeds grotere rol in het leven van mensen. Hier moet de zakelijke wereld iets mee. Het boek 'Zakelijke doelen bereiken met social media', geschreven door Marco Frijlink en Wilco Verdoold, is bedoeld om bedrijven te helpen bij het inzetten van social media. De auteurs gaan in hun boek in op de geschiedenis van dit fenomeen en geven uitleg over content en het online adverteren.

De schrijvers adviseren om van tevoren vast te stellen wat het doel is van het inzetten van social media. Naar aanleiding van onderzoek hebben ze twaalf doelen opgesteld; voorbeelden hiervan zijn klanten behouden, marktinzicht vergroten of productiviteit verhogen. Samen met negen andere social media-experts hebben de schrijvers voor elk doel vier activiteiten opgesteld die daarbij horen. Met dit ‘Social Media Business Model’ kun je social media-activiteiten kiezen aan de hand van je vastgestelde doelstellingen. Het boek is dan ook opgedeeld aan de hand van deze twaalf doelstellingen.

Het belangrijkste punt als het gaat over het kiezen van kanalen is wat de schrijvers betreft: ‘Je bent actief op de kanalen waarop je doelgroep actief is’. Profiteer ook van de voorbeelden van anderen. Observeren lijkt namelijk een voor de hand liggende stap en veel bedrijven slaan hem over. Er valt echter veel te leren van de ervaringen van andere bedrijven. Verder worden er tips gegeven over tools voor social media en staan de belangrijkste social media-kanalen uitgebreid uitgelegd. Dit inclusief woordenlijst van termen die gebruikt worden. 

Boek

‘Zakelijke doelen bereiken met social media’ is geschreven door Marco Frijlink en Wilco Verdoold. Het boek bestaande uit 192 pagina’s (ISBN 978 90 470 0793 7) is uitgegeven door Business Contact, dat een onderdeel is van uitgeverij Atlas Contact. De paperback kost 21,99 euro de e-bookversie (978 90 470 0794 4) is voor 17,99 euro verkrijgbaar.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    Start-ups
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Boek: Suits & Hoodies

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs