Het van oorsprong Zweedse bedrijf met vestigingen in Stockholm, Amsterdam, Londen, Hamburg en Palo Alto levert in Nederland diensten voor gepersonaliseerde klantervaringen. Verzekeraar Centraal Beheer en telecom- en internetaanbieder Tele2 zijn voorbeelden van bedrijven die hier de diensten afnemen.
Now Interact heeft een platform ontwikkeld dat bedrijven helpt om met klant- en verkoopgegevens in te zetten voor een gepersonaliseerde gebruikerservaring. Het biedt machine learning-diensten aan die zijn toegespitst op online en fysieke winkelbedrijven en dienstverleners. Het in 2014 opgerichte bedrijf zegt op jaarbasis zo'n drie miljoen dollar aan terugkerende omzet te boeken.
'Vandaag de dag investeren bedrijven met een meer traditionele infrastructuur flink in het verbeteren van hun digitale aanwezigheid, terwijl e-commerce bedrijven ook uitbreiden naar offline kanalen. Hierdoor explodeert het volume van online en offline gedragsgegevens. Om inzicht te geven in deze gegevens heeft Now Interact het eerste platform gemaakt dat de brug slaat tussen digitale én offline kanalen. Onder andere het contact center, telesales en winkels worden aan elkaar gekoppeld en geoptimaliseerd', aldus het management van het bedrijf in een toelichting.
De investeringsronde komt van SEB Venture Capital, Inventure en de bestaande eigenaar van Now Interact, de Zweedse investeerder Industrifonden.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: