Managed hosting door True

Topdesk verhuist naar gemeentepand Delft

Verhuizing

Het Delftse softwarebedrijf Topdesk heeft een tienjarige overeenkomst gesloten voor de huur van een gemeentelijke kantoorruimte aan de Westlandseweg 40 in Delft. Nu zetelt het bedrijf nog in de eveneens in Delft gesitueerde Torenhove aan de Martinus Nijhofflaan. De verhuizing staat gepland voor januari 2018.

De gemeenteraad is akkoord gegaan met het verstrekken van een investeringskrediet om het gebouw geschikt te maken voor verhuur aan het softwarebedrijf. Een woordvoerder van Topdesk geeft aan dat het nieuwe pand, waar eerder de Delftse ambtenarij in gevestigd was, past bij de ambities van het bedrijf. ‘We gaan er flink op vooruit wat ruimte betreft. Nu beschikken we over zo’n 3800 vierkante meter, we gaan over naar 5100 vierkante meter. Ook zijn er volop voorzieningen, is het mooi afgewerkt en biedt het veel mogelijkheden voor flexwerken. Bovendien kunnen we in het nieuwe pand onze identiteit extra uitdragen.’

De gemeente Delft wil het kantoor, gelegen boven de brandweerkazerne, aan de Westlandseweg uiteindelijk gaan verkopen. Nu het gebouw, De Rode Haan genaamd, bijna volledig is verhuurd, is het pand aantrekkelijk voor (internationale) beleggers. Dit, omdat verkoop in verhuurde staat een hogere waarde oplevert dan verkoop in lege staat.

Noorwegen

Het nieuws van de verhuizing in Delft volgt kort op het bericht dat de servicemanagement-aanbieder een kantoor opent in Noorwegen. Met deze nieuwe vestiging in Oslo telt het bedrijf twaalf kantoren in tien landen. De Noorse vestiging gaat nauw samenwerken met het kantoor in Denemarken. Zo wil de leverancier zijn activiteiten in Scandinavië verder uitbreiden.

Naast het hoofdkantoor in Delft beschikt Topdesk over kantoren in Londen en Manchester (Engeland), Antwerpen (België), Ballerup (Denemarken), Boedapest (Hongarije), Kaiserslautern en Augsburg (Duitsland), Orlando (VS), Toronto (Canada), São Paulo (Brazilië) en sinds kort dus ook in Oslo (Noorwegen). Het bedrijf telt 550 medewerkers en ruim vierduizend klanten. Topdesk helpt hen bij het ondersteunen van organisatiebrede processen zoals meldingenbeheer, middelenbeheer en workflowmanagement.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2017-02-07T11:06:00.000Z Christel Tuin
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.