Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

SAP sust klachten Business Objects-gebruikers

15 oktober 2010 - 13:28ActueelData & AIBusiness ObjectsSAP
Pim van der Beek
Pim van der Beek

Softwarereus SAP gaat meer aandacht besteden aan de gebruikers van de business intelligence software Business Objects. Gebruikers van de in 2007 overgenomen bi-leverancier klaagden dat SAP onvoldoende ondersteuning, informatie en toekomstvisie met hun deelde. Eind oktober 2010 wordt een internationale webportal geopend voor gebruikers van SAP Business Objects. De vereniging voor Nederlandstalige SAP-gebruikers (VNSG) juicht de toenemende aandacht voor Business Objects toe.

Directeur van de VNSG Rob van der Marck: 'Informeel was al langer bekend dat de SAP na de overname van Business Objects weinig aandacht aan de gebruikers van die software besteedde. Die klachten kenden wij al langer en die worden nog eens bevestigd door de uitkomsten van een internationale enquête.' Uit dat onderzoek onder ruim duizend gebruikers verspreid over 32 landen, komt naar voren dat gebruikers vinden dat de softwareleverancier meer aandacht moet besteden aan de gebruikers van de overgenomen leverancier. Van der Marck: 'Wij zijn verrast dat SAP sneller dan verwacht daar iets mee doet.'

Met hulp van de leverancier is de SAP User Group Executive Network (Sugen) een project gestart om de gebruikerservaring van SAP Business Objects-klanten te verbeteren. Dat moet gebeuren door kennisdeling, belangenbehartiging en netwerken voor SAP Business Objects-gebruikers uit te breiden.

De VNSG heeft sinds mei 2009 een aparte Business Objects-community binnen de gelederen. Die groep is ontstaan vanuit de oude Business Objects gebruikersvereniging Bongo. Dat is een gebruikersverenging uit de tijd dat Business Objects (BO) nog zelfstandig was.

Thuisland Frankrijk

In Frankrijk en Groot-Brittannië bestaan gebruikers die zich buiten het netwerk van SAP-gebruikers hebben verenigd. Frankrijk is het oorspronkelijke thuisland van de bi-leverancier.

De Nederlandse groep van aangesloten Business Objects-gebruikers bestaat uit ongeveer vijftig bedrijven  Eén van de uitkomsten uit de enquête is dat gebruikers de belangenvereniging slecht weten te vinden. Bijna de helft van de ondervraagden weet niet of er een gebruikerscollectief actief is in de omgeving waar hij of zij werkt. De gebruikersvereniging gaat via een campagne zijn naamsbekendheid vergroten.

Meer over

Business Intelligence

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP breidt BusinessObjects analytics uit

    Certificaat
    ActueelCarrière

    SAP past Business Objects-certificeringen aan

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    Oud-baas van Business Objects verlaat SAP

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    BI bij SAP wordt door Business Objects gelikter

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    ‘Geen synergie tussen SAP en Business Objects’

    Norman Manley
    OpinieData & AI

    Hyperion is nu Oracle en Business Objects wordt SAP – wie gaat de volgende worden?

    2 reacties op “SAP sust klachten Business Objects-gebruikers”

    1. Marcel schreef:
      18 oktober 2010 om 06:58

      Dit zie je iedere keer als iets wordt overgenomen door grote partijen als IBM/SAP/Oracle: ze verwaarlozen het vaak of laten het zelfs afsterven ter promotie van hun eigen productlijn. Of ze willen de rest van hun te dikke, vadsige productsuite bij je binnen loodsen…

      Login om te reageren
    2. Peter schreef:
      18 oktober 2010 om 12:28

      Het mocht eens tijd worden. Buiten het ontvangen van een (onterecht dubbel gestuurde) factuur hebben wij na de overname door SAP nooit meer iets zinnigs over B.O. mogen ontvangen.

      Het lijkt (of moet ik nu zeggen leek) erop dat SAP B.O. als een inkomstengenerator heeft/had overgenomen. Benieuwdwat een portal brengt.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs