Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Puzzel

Forrester Research lijft SiriusDecisions in

29 november 2018 - 08:51ActueelData & AIForrester
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Het marktonderzoeksbureau Forrester Research lijft het advies- en researchbedrijf SiriusDecision in voor 245 miljoen dollar. Forrester Research wil zo meer betrokken worden in operationele zaken en meer chief marketing officers bereiken. Dat schrijft het bedrijf in een persbericht.

Strategisch onderzoek, consulting en adviesdiensten combineren met de meer operationele kant van zakendoen, dat is het hoofddoel van de overname van SiriusDecisions door Forrester. De adviesmarkt is zo’n twintig miljard dollar waard, schat Forrester, met operations erbij verdubbelt dat naar veertig miljard.

SiriusDecisions is vooral bekend van zijn methodologieën voor marketing, verkoop en productbeheer. Forrester wil die methodologieën ook aan de it-industrie aanbieden. Een van de concepten die het bedrijf lanceerde, is de ‘Demand Waterfall’ waarmee B2B-bedrijven de weg van lead naar omzet kunnen omschrijven en meten.

SiriusDecisions werd in 2001 opgericht en draait een omzet van zo’n 87 miljoen dollar. Het bedrijf heeft zo’n 1400 klanten en 340 werknemers. Van de 3500 klanten van Forrester overlappen er slecht 278 met die van SiriusDecisions.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    virtual reality in het onderwijs
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Forrester: VR-adoptie laat op zich wachten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs