Het uitvoeren van online-campagnes maakt het mogelijk latent werkzoekenden aan te spreken, die zich niet op de bestaande jobboards begeven, zegt Pro Contact. Onder de eerste klanten van Pro Contact in België bevinden zich Soleo Group en Van Moer Logistics.
De keuze België is logisch, aangezien het gebruik van sociale media vergelijkbaar is met Nederland. Naar schatting zijn er in België 7,1 miljoen Facebook, 3,7 miljoen LinkedIn- en 3,3 miljoen Instagram-gebruikers. Naast sociale-mediacampagnes staat Pro Contact haar klanten ook bij met het neerzetten van een sterk merk, het inrichten van landingspagina’s en werken-bij-sites, gamified recruitment (solliciteren via games) en 3d-fotografie, waarbij de potentiële kandidaat virtueel de nieuwe werkplek kan beleven.
Pro Contact heeft veertig medewerkers en een omzet van drie miljoen euro.
Uw reactie
LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren