IBM was al langer een vaste ict-partner van de bank. In het nieuwe contract zijn afspraken gemaakt over een nieuw service delivery-model. IBM bouwt bovendien aan een nieuw platform voor eindgebruikers. De dienstverlening moet er ook toe leiden dat medewerkers die verspreid zijn over verschillende vestigingen in de wereld beter met elkaar kunnen samenwerken. Ook moet IBM het gebruikersgemak van de infrastructuur en systemen van de bank verbeteren. De ict-dienstverlener ondersteunt ook de helpdesk en afdeling voor applicatie-support van de bank.
ABN Amro ziet, net als andere banken, de vraag naar digitale dienstverlening sterk groeien. De bank maakte eerder bekend dat het de komende drie jaar tussen de 650 en duizend banen schrapt binnen de retail-tak. Er verdwijnen kantoren en functies van medewerkers die in direct contact staan met klanten. Dat blijkt uit een toelichting op de cijfers over het derde kwartaal van 2014 die de bank bekendmaakte.
Reacties
"ABN Amro strikt IBM"; ik denk dat het andersom is: IBM strikt ABN Amro.
En? Fantastisch team toch. Uitstekende bank en uitstekende systemen. Wel erg dat er weer zoveel mensen op straat komen te staan, maar dat is nou eenmaal de andere kant van het internetbankieren. Misschien iets om over na te denken.