Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Sociaal netwerk drijft verkoop CRM-software op

29 juni 2011 - 13:46ActueelCloud & InfrastructuurIDCOracleSalesforceSAP
Witold Kepinski
Witold Kepinski

De wereldwijde verkoop van customer relation management software (crm) nam in 2010 toe met 6,2 procent naar een omzet van 16,5 miljard dollar. Dit meldt onderzoeksbureau IDC in zijn Worldwide Semiannual Customer Relationship Management Applications Tracker. IDC verwacht dat in 2011 meer crm-software wordt verkocht. Dit jaar groeit de markt met 7,6 procent naar 18 miljard dollar, met name door de koppelingen met sociale netwerken.

Volgens IDC kopen organisaties steeds vaker crm-software omdat ze daardoor meer klantinformatie kunnen verzamelen. Dat is onder andere mogelijk dankzij koppelingen naar sociale netwerken, zoals Facebook en Twitter. Bedrijven die internationaal opereren kunnen daardoor meer klantgerichte aanbiedingen doen, aldus IDC.

In 2011 groeit een aantal speciefieke crm-oplossingen meer dan gemiddeld. De verkoop van crm-applicaties voor klantenservice en marketing stijgt dit jaar met respectievelijk 8,2 en 8,8 procent. De verkoop van crm-applicaties voor verkoopafdelingen neemt met 8,6 procent toe. De verkoop van applicaties voor contact centers groeit met 5,4 procent. In West-Europa wordt dit jaar vooral meer crm-software verkocht in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk.

Oracle, SAP, Salesforce

Er zijn wereldwijd in de zakelijke markt zo'n 170 crm-leveranciers actief, aldus IDC. Drie leveranciers steken er met kop en schouders boven uit: Oracle, SAP en Salesforce.com. Deze drie leveranciers wisten elk in 2010 meer dan één miljard dollar aan crm-software te verkopen. Oracle staat aan kop met 11,8 procent marktaandeel. Salesforce.com haalde in 2010 de meeste omzetgroei: 27,4 procent. Negentien andere crm-leveranciers zijn samen goed voor een omzet van honderd miljoen dollar, aldus IDC.

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    AchtergrondSoftware & Development

    ‘CRM wordt klantgericht en sociaal’

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    Nutreco voert Microsoft CRM 2011 in

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    SugarCRM richt pijlen op Lotus Notes-gebruiker

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    CRM Partners breidt uit naar Duitsland

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Microsoft CRM 2011 speelt in op social media

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    IBM en SugarCRM sluiten samenwerking

    Eén reactie op “Sociaal netwerk drijft verkoop CRM-software op”

    1. Rick schreef:
      30 juni 2011 om 07:57

      “Bedrijven die internationaal opereren kunnen daardoor meer klantgerichte aanbiedingen doen”.

      En waarom zouden lokaal opererende bedrijven dat niet kunnen?

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs