Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
online shopping

TCC Global koopt online retailspecialist Summit

16 september 2016 - 07:58ActueelData & AIAhold DelhaizeDisney
Christel Dieleman
Christel Dieleman

Het Nederlandse retailmarketingbedrijf TCC Global heeft Summit, een Britse online retailspecialist, overgenomen. Het merk Summit blijft, evenals het huidige senior managementteam, bestaan. Hoeveel TCC voor de aankoop heeft betaald, is niet bekendgemaakt.

‘Door de krachten te bundelen, beschikken we onder meer over veel kennis van het Verenigd Koninkrijk, dat met digitalisering van retail wereldwijd het meest vooruitstrevend is’, aldus Hedley Aylott, medeoprichter en ceo van Summit.

Online retail en data-analyse

‘Het begrijpen en doorgronden van de consument behoort tot de kern van onze strategie. In de veranderende retailmarkt, waarin ‘bricks’, ‘clicks’ en e-commerce volledig met elkaar worden geïntegreerd, is het belangrijker dan ooit om de best denkbare oplossingen te bieden. We voegen meerdere digitale platforms toe aan het portfolio van TCC Global. De deskundigheid van Summit op het gebied van online retail en data-analyse is hierbij van grote waarde. We willen namelijk de kracht van data maximaal benutten en op maat gesneden marketingoplossingen ontwikkelen voor zowel online als offline’, vertelt Perry Valkenburg, group ceo van TCC Global.

Loyaliteitsmarketing

TCC Global is in 1991 door Richard Beattie opgericht. Het bedrijf ontwikkelt marketingcampagnes in meer dan zeventig landen en beschikt wereldwijd over vierendertig kantoren. Klanten zijn onder meer Ahold, Plus, Delhaize, Disney en Warner Bros. De marketingspecialist biedt ook digitale loyaliteitsoplossingen aan via het, in 2015 overgenomen, digitale agentschap Gametation. Het bedrijf telt wereldwijd zo’n zeshonderd werknemers en heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam. In 2015 realiseerde de organisatie een omzet van vijfhonderd miljoen euro.

Marketing intelligence

Summit is in 2000 opgericht door ceo Hedley Aylott en heeft meer dan honderdzestig medewerkers in dienst die werkzaam zijn bij de drie kantoren in Londen, Yorkshire en Praag. De retailspecialist, onder meer werkzaam voor klanten als Jaguar Land Rover en Carpetright, zet het marketing intelligence-platform Forecaster in. Dit platform is in 2015 door Summit ontwikkeld en ontsluit grote volumes data via talrijke bronnen. De online retailspecialist past naar eigen zeggen complexe statistische modellen toe om voorspellingen te doen over sales die het resultaat zijn van uitgaven voor online marketing. De jaarlijkse omzet omvat ruim vijfenvijftig miljoen euro. 

Meer over

Overname

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    3 ton voor innovatie Rotterdamse retail

    Plus retail rolt digitale strategie uit
    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Plus retail rolt digitale strategie uit

    Opleiding volwassenen educatie
    ActueelOnderwijs

    Global Knowledge levert IT-opleidingen aan Rijk

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs