Chatbot Eneco praat met klanten via Facebook

Energieleverancier Eneco heeft vanaf 6 december 2016 een chatbot in dienst die met klanten de dialoog aangaat via de Messenger-functie van Facebook. Energieafnemers kunnen via een paar simpele vragen hun jaarlijkse meterstanden doorgeven en inzicht krijgen in hun jaarnota. De chatbot is ontwikkeld in samenwerking met digitaal bureau Colours uit Den Bosch.

Het doel is om de chatbot in de toekomst verder te ontwikkelen naar een artificial intelligence chatbot, waardoor het mogelijk wordt om de robot steeds slimmer te maken en de dialoog open te stellen, aldus de energieleverancier. ‘Chatbots zijn het begin van een nieuw internet. Als vervolgstap zien wij dan ook een uitbreiding naar platformen als Siri van Apple of Whatsapp waarbinnen we de dialogen kunnen voortzetten’, aldus Mark Snijders van Colours.

De chatbot aan het werk

Chatbot Eneco praat met klanten via Facebook

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2016-12-06T10:01:00.000Z Christel Dieleman


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.