Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Atos-bot vervangt eerste-lijnsservicedesk

04 mei 2017 - 10:27ActueelInnovatie & TransformatieAtos
Pim van der Beek
Pim van der Beek

Ict-dienstverlener Atos ontwikkelt een digitale assistent die de taken overneemt van medewerkers in de eerste lijn van een ict-servicedesk. Samen met de Spaanse startup CogniCor werkt het aan een virtuele assistent die het aanspreekpunt wordt voor vragen die via telefoon en e-mail binnenkomen. De servicebot, die over kunstmatige intelligentie beschikt, verwijst vervolgens door naar het juiste antwoord of de juiste persoon.

De oplossing heeft de naam Atos Virtual Assistant (AVA) en moet de capaciteit van een bestaande it-servicedesk vergroten doordat klanten sneller zijn te helpen. Ook moet de gebruikerservaring van klanten van de desk verbeteren.

AVA is gebouwd op het ai (artificial intelligence)-platform van CogniCor en op maat ontworpen om het inkomende telefoonverkeer en e-mails (eerste klantcontact) bij eerstelijns servicedesks zonder tussenkomst van medewerkers te verwerken.

De ontwikkelpartner uit Barcelona beschikt over een eigen gepatenteerd ai-platform. Dat wordt gebruikt voor het volledig automatiseren van de contacten in de eerste lijn. De virtuele assistent moet een betere gebruikerservaring leveren dan een persoon. Verzoeken en hulpvragen moeten beter begeleid worden doordat de virtuele assistent kan anticiperen op toekomstige vragen, bijvoorbeeld op basis van verzamelde trenddata van eerdere verzoeken (tickets), veelgestelde vragen (FAQ’s) en user-generated content.

Machine learning

Doordat de assistent continue in verbinding zal staan met het web, levert AVA voortdurend de meest recente en nauwkeurige beschikbare oplossing, zo belooft de leverancier. De tijd waarin een klant op een antwoord wacht, moet afnemen.

Atos: ‘Door haar kennis en kunde op het gebied van machine-learning en Natural Language Processing (NLP) in te zetten, speelt CogniCor een belangrijke rol als co-innovatiepartner. We trekken samen op om ai-oplossingen aan te bieden aan klanten van Atos in Europa en Noord-Amerika.’

Het is nog niet bekend wanneer AVA op de markt komt. Wel is bekend dat AVA zal worden toegevoegd aan het Digital Transformation Factory-aanbod van de dienstverlener. Het gaat om diensten en oplossingen voor werkplekken die ondersteund worden door ai-oplossingen van de dienstverlener. 

Meer over

DienstenHelpdeskKunstmatige intelligentie

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Wanda chatbot Unit4 digitale assistent
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Unit4 zet chatbot Wanda in voor ERP-gebruik

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Europa regelt robotisering en KI op hoofdlijnen

    ActueelCarrière

    ‘Politiek mist visie op robots en onderschat impact’

    Europa
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Eerste Europese robotwet duurt nog zeker een jaar

    Servicedesk
    ActueelGovernance & Privacy

    Ict-vragen gemiddeld na 21 uur beantwoord

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Atos opent SOC met automatische respons

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs