Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Ingenico-chatbot spreekt gewone mensentaal

22 januari 2019 - 11:16ActueelData & AIIBM
Pim van der Beek
Pim van der Beek

De van oorsprong Franse betaaldienstverlener Ingenico Group introduceert een chatbot die klanten in gewone mensentaal te woord staat. De chatbot maakt gebruik van natural language processing (nlp) van IBM Watson. Daardoor moet bijvoorbeeld in een verkoopgesprek tussen consument en chatbot een normaal menselijk gesprek ontstaan. De chatbot spreekt ook Nederlands.

Ingenico, dat ook gevestigd is in Nederland en België, meldt in een persbericht dat de chatbot specifieke nuances in taal en taalgebruik begrijpt en goed kan omgaan met natuurlijke variaties in de communicatie tussen individuen. ‘Daardoor kan de chatbot snel en adequaat reageren op de specifieke wensen van de gebruikers, in een groot aantal talen.’

Volgens de leverancier zorgt de nieuwe ai-component (IBM Watson natural language processing, red.) ervoor dat klanten in minder stappen hun bestelling kunnen afronden. Dat moet leveranciers helpen om de conversie te verhogen, bijvoorbeeld doordat gebruikers aan de bot vertellen wat ze willen kopen en direct de betaling en aflevering regelen.

De chatbot is ontwikkeld voor gebruik in de detailhandel, horeca, reis- en vrijetijdsbranche. Door de bot kunnen bedrijven die deze inzetten ook buiten kantooruren het gesprek aangaan met geïnteresseerden. De makers: ‘Bovendien biedt de chatbot de mogelijkheid om waardevolle informatie te vergaren over de wensen en behoeften van consumenten. Daardoor kunnen bedrijven hun aanbod nog beter afstemmen op de veranderende behoeftes van klanten.

JoinedApp

De chatbot is ontwikkeld in samenwerking met ontwikkelaars van JoinedApp. De chatbot maakt gebruik van Ingenico’s betaal-api. De leverancier: ‘Klanten kunnen daardoor op een veilige en betrouwbare manier producten en diensten aankopen binnen de chatfunctie van de berichtenapp.’

Zo moet een complete gebruikservaring op het chatplatform ontstaan zonder de berichtenomgeving te verlaten. ‘Door de vermindering van het aantal stappen die consumenten moeten doorlopen om hun aankoop af te ronden, kunnen verkopers hun conversie vergroten’, aldus de makers van de chatbot.   

Enkele mogelijke voorbeelden van applicaties zijn bijvoorbeeld het gebruik van een chatbot om een vlucht of hotelkamer te boeken. De chatbot is dan een persoonlijke reisassistent. Maar volgens de leverancier zijn er ook mogelijkheden voor retailers die de chatbot inzetten om klanten persoonlijk advies te geven  over mode, cosmetica, enzovoort. Ze kunnen vervolgens via de chatbot het product bestellen. 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Ingenico Connect op de markt gebracht

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Ingenico wil Globalcollect overnemen

    abdij bier abdijbier paters
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Abdijbroeders gaan aan de ict

    parkeergarage parkeerplaats
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Ingenico verwerkt betalingen van Opngo

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs